installera XP på en windows 7

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

akwiesla
Inlägg: 4
Blev medlem: 2011-nov-07, 21:31

installera XP på en windows 7

Inlägg av akwiesla » 2011-nov-10, 22:25

Hej !
Jag skulle vilja installera XP på min windows 7 maskin därför att jag får ingen ordning på den.
Går det ?

mvh Åke

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-nov-11, 20:59

Hej Åke,
Självklart kan du installera XP, om datorns hårdvara stödjer det. Men föst, vad är det i Windows 7 som du inte får ordning på? Om du frågar det istället så kanske du snart inser att Windows 7 är väldigt användarvänlig och värt att ha och bättre än XP.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

akwiesla
Inlägg: 4
Blev medlem: 2011-nov-07, 21:31

Inlägg av akwiesla » 2011-nov-11, 22:19

Hej !
Jo, för en tíd sen fick jag antagligen in nåt virus i min dator och jag försökte göra recover på den från mina recovery-skivor. Därefter fick jag uppmaningen att installera en massa uppdateringar men endast en del av dem gick igenom. Idag har jag kommit så långt att datorn fungerar men så fort jag vill köra t.ex. installation av servicepack 1 så får jag svaret att programmet inte är ett giltigt Win32-program. Jag kör windows 7 home premium.
Jag försökte också köra som administratör men jag tillåts inte att göra det.

mvh Åke

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-nov-18, 22:19

Hm, du behöver reparera windows registry men det är enklare för dig om du installerar om Windows för det verkar som att viruset Inte har försvunnit helt.

Du har nog bara återställt datorn till tidigare tidpunkt, använd recovery skivor igen men gör en datoråterställning till fabriksinställningar den här gången.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar