Datoren startar men skärmen förblir svart

Allt om bärbara datorer.
simon11
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-feb-02, 22:17

Datoren startar men skärmen förblir svart

Inlägg av simon11 » 2012-okt-24, 16:26

Hej
en vanligt fråga nu för tiden.men min fråga är hur jag ska veta eller helt enket felsöka att det är grafikkort eller något annat.
hp compaq cq56
2gb ram
500 hård
Efter start fläkten går i gång 3sekunder stängs av och går i gång hela tiden man man hör inte något annat är igång har kollat hårddisk ock ram.de var ok
jag har kopplat en xtern skärm resultatet var det samma alltså ingen bild.
tänkte väl det att kan vara grafikkortet.är det så att kan man inte bara byta själva grafik till en bärbara ,måste byta moderkortet?och det hörs inget ljud eller pip i den här fallet.men på en annan bärbar hörs tre pip sen inget händer och som den andra bärbar lampan som indikerar att datorn är startad lyser.men ingen bild .
tänkte tillägga den andra bärbar hörs tre piper och hörs ett pip på varje tryck av tangantbord viken knapp som helst.

mvh
simon

drivrutiner.net
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-okt-23, 11:09
Kontakt:

Inlägg av drivrutiner.net » 2013-jan-10, 09:43

[quote=""simon11""]Hej
en vanligt fråga nu för tiden.men min fråga är hur jag ska veta eller helt enket felsöka att det är grafikkort eller något annat.
hp compaq cq56
2gb ram
500 hård
Efter start fläkten går i gång 3sekunder stängs av och går i gång hela tiden man man hör inte något annat är igång har kollat hårddisk ock ram.de var ok
jag har kopplat en xtern skärm resultatet var det samma alltså ingen bild.
tänkte väl det att kan vara grafikkortet.är det så att kan man inte bara byta själva grafik till en bärbara ,måste byta moderkortet?och det hörs inget ljud eller pip i den här fallet.men på en annan bärbar hörs tre pip sen inget händer och som den andra bärbar lampan som indikerar att datorn är startad lyser.men ingen bild .
tänkte tillägga den andra bärbar hörs tre piper och hörs ett pip på varje tryck av tangantbord viken knapp som helst.

mvh
simon[/quote]
Tycker det ser ut som om du har två datorer som skall in för lagning. KOlla att du har kvar kittot och gå tillbaka till återförsäljaren. Annars är det nog dags att titta på en annan.
http://www.drivrutiner.net
- allt för din dator, gratis program, drivrutiner, system verktyg, hårdvara, manualer, tips och trix, böcker och beskrivningar

Skriv svar