Tog bort lite för många drivisar!

Diskutera annan mjukvara. Ställ en fråga om ett visst program eller svara på frågor.

Moderator: Imposter10

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Tog bort lite för många drivisar!

Inlägg av Lagge » 2011-dec-08, 10:54

Tja, inte säker på att det här är i rätt forum men wtf?!

Det här är ett följdfel när jag försökte fixa http://www.fixadindator.se/f14/en-usb-d ... inns-2712/

Det jag gjorde var att använda mig av SlimDrivers 2010! Jag markerade alla USB-portar utom de som hette "mouse..." och "keyboard..." och tryckte på ta bort. För att sedan kunna installera om alla usb-drivrutiner! Problemet är dock så att jag missade att jag hade specifika portar för mus och tangentbord, 2 portar som är oanvända då både mus och tangentbord är ikopplade i USB-portar!

När jag startade om datorn började drivrutiner installeras men failade, och det finns nu en informationsruta jag ska klicka på för att se vad som installerades och vad som misslyckades! Problemet är dock att jag inte kan använda tangentbord eller mus pga min idiotiska "ominstallation"!

Behöver jag adapters från USB till vanlig/gamaldags mus/tangentbordsport eller kan jag lösa det på annat sätt?

Tillägg: Skulle det lösa problemet att låta enheterna vara urkopplade när man startar och sedan koppla i de när windows är startat för att trigga igång en drivrutinsinstallation?
Senast redigerad av 1 Lagge, redigerad totalt 2011 gånger.
Anledning: korrigering
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-dec-08, 13:02

Du ska ju kunna ta bort alla USB i enhetshanteraren och sen starta om datorn så bör de installeras igen, annars prova med senast fungerande vid uppstart F8
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2011-dec-09, 10:58

Löste problemet. Jag upptäckte att en USB-port fortfarande fungerade så jag flyttade musen dit och tog sedan en restore i SlimDrive! Det löste problemet, dock inte det som är länkat där uppe!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar