Windows Movie Maker krånglar

Diskutera annan mjukvara. Ställ en fråga om ett visst program eller svara på frågor.

Moderator: Imposter10

lambie
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-jul-19, 23:39

Windows Movie Maker krånglar

Inlägg av lambie » 2011-jul-19, 23:42

Har ett problem med det projekt jag ska bränna i Movie Maker (v. 6.0).

Mina filmfiler är av formatet MPEG, och jag har alltså skapat ett projekt med övergångar osv som jag har gjort flertal gånger tidigare, utan några liknande problem. Men nu när jag ska publicera filmen på min dator, samt bränna projektet, kommer jag till en viss procent i processen varje gång och därefter får jag ett felmeddelande om att skivan inte kan brännas. Jag har testat olika DVD-skivor, men får samma problem varje gång. Använder mig av DVD-r.

Även när jag ska spara projektet som en WMV-fil får jag ett felmeddelande som lyder: Windows Movie Maker kan inte publicera filmen på platsen du angav. Kontrollera att originalkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill publicera filmen är tillänglig och att det finns tillräckligt ledigt hårddiskutrymme. Försök sedan igen.

Och jag har kollat så att det finns tillräckligt med ledigt utrymme osv och det gör det. Har förut haft ännu större projekt som har kunnat bränts utan några problem.

Har även testat att göra om projektet med filmfiler i ett annat format, men inte heller det fungerade.

Vet någon vad problemet är?

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-jul-20, 00:19

Prova att ominstallera ditt brännarprogram...

Felet kan inträffa om du väljer att publicera filmen till en flyttbar lagringsenhet som kopplats från eller inte är tillgänglig. Det kan också inträffa om du väljer att publicera filmen på en nätverksenhet och den platsen inte längre är tillgänglig.
Du löser problemet genom att göra något av följande:
  • Om du angett en flyttbar lagringsenhet som publiceringsplats kontrollerar du att enheten eller det flyttbara mediet fortfarande finns på plats och anslutits korrekt till datorn.
  • Om du angett en nätverksenhet som publiceringsplats kontrollerar du att datorns nätverkskabel är korrekt ansluten och att den nätverksdator du vill publicera filmen på fortfarande är tillgänglig.
  • Ange en publiceringsplats på datorns hårddisk.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

lambie
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-jul-19, 23:39

Inlägg av lambie » 2011-jul-23, 21:55

Tack för ditt svar. Har dock redan min hårddisk som publiceringsplats. Har verkligen ingen aning vad problemet kan vara. Och sen använder jag Windows DVD-bränning som brännarprogram eftersom det är den som öppnas när jag ska bränna i Movie Maker.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-jul-23, 22:52

I MovieMaker , gå in under Verktyg > Alternativ. Återställ sen alla standardvärden under Allmänt+Avancerat+Kompabilitet.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar