Drag n crypt

Diskutera annan mjukvara. Ställ en fråga om ett visst program eller svara på frågor.

Moderator: Imposter10

guuhhh
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-jun-09, 14:53

Drag n crypt

Inlägg av guuhhh » 2011-maj-04, 09:00

Hallå alla glada!
Har precis installerat Lupo pensuite på ett USB-minne, lite strul med att få den att autostarta som U3 som jag hade förut, men det ska nog lösa sig, däremot har jag inte fått kläm på krypteringsprogrammet Drag n crypt. Dokumentationen är på tyska, och jag kan i och för sig tyska hyfsat bra, men inte datatermer tyvärr! :-( Jag har fattat så långt tror jag att man öppnar programmet då får man upp en ikon som ser ut som en gul måltavla ungefär, dit ska man tydligen dra filer och mappar man vill lösenordsskydda, sedan ska det komma upp en ruta där man fyller i ett lämpligt lösenord, men hur gör man för att öppna de filerna/mapparna? Där tar min tyska stopp. Och när jag kikar i mappen som jag dragit till "måltavlan" är filerna i mappen dubblerade, originalfilerna ser ut att vara okodade, sedan finns det dubletter med filändelsen dcu, ska jag dumpa originalfilerna då eller? Och bara behålla filerna som heter dcu? Hjälp någon! :-)

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-maj-24, 08:30

Hej
Jag har inte så mycket mer svar till dig än att kolla in Truecrypt och se om inte det är något för dig istället

Truecrypt är för övrigt gratis
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

Skriv svar