[LÖST] Webbsidan kan inte visas på det här programmet - antagligen bugg?

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

AuroH
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-aug-01, 12:05

[LÖST] Webbsidan kan inte visas på det här programmet - antagligen bugg?

Inlägg av AuroH » 2012-aug-01, 12:19

Hej.
Jag tog med mig min farfars laptop, en Acer travelmate med mig hem för att se vad den hade för fel. Så fort jag tände den visades alla programikonerna som de ska, men ett par sekunder efter det visades det ett "webbsidan kan inte visas på det här programmet"-fönster som inte går att ta bort. kan inte starta aktivitetshanteraren. Ingenting fungerar - enligt mig. Detta täcker hela skärmen. och alla program hamnar säkert under detta fönster

Jag har testat med alt f4 och alt-ctrl-del. Microsoftknappen fungerar och startikonen visas men jag hinner inte klicka påd något

Windows xp

vad ska jag gör
Senast redigerad av 1 AuroH, redigerad totalt 2012 gånger.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2012-aug-01, 14:35

Prova en systemåterställning eller reparation.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-aug-02, 09:50

Det är ett Scareware som du har på datorn. Börja med att logga in i felsäkert läge med F8. Vet du inte hur du gör kolla på http://www.datorsupporten.se/ta-bort-da ... kert-lage/

Steg 1: I felsäker läge gör du en Systemåterställning. Klicka på Start-knappen i startmenyn och i sökfältet skriver du "Systemåterställning" för att starta programmet.
Fungerar inte det så kan du fortsätta med steg 2.

Steg 2: RKill, Malwarebytesoch SuperAntiSpyware
Senast redigerad av 1 PC Doktor i Stockholm, redigerad totalt 2012 gånger.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Carolajner
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-sep-25, 17:13

Inlägg av Carolajner » 2012-sep-25, 17:17

PC Doktor i Stockholm (och andra hjälpsamma):

Jag har samma problem och har följt ditt råd och har tagit bort de objekt som programmen varnade för. Har även scannat datorn med Avast men problemet kvarstår. Har någon tips på hur jag kan få bort vad det nu är som infekterat datorn utan att behöva göra en systemåterställning?

Tack på förhand!

Carolajner
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-sep-25, 17:13

Inlägg av Carolajner » 2012-sep-25, 17:50

Jag kan tillägga också att jag hittat två textfiler under C:/ som inte har varit där tidigare, senast ändrat-datum är för ett par dagar sedan och en google-sökning säger mig att de nog är virusrelaterade men inte mer än så. De heter:
"OutlookExpressLog1" och "rajesh"

Båda har långa repetitiva testinnehåll. Litet utdrag ur första resp. andra:

OutlookExpessLog1:
COutlookExpressImpl::IsInstalled() EnteredRakesh0 63512900
IsInstalled()::iAddress = 63512900
IsInstalled()::iAddress1 = 63512900
COutlookExpressImpl::IsInstalled ExitCOutlookExpressImpl::IsInstalled() EnteredRakesh0 69673828
IsInstalled()::iAddress = 69673828
IsInstalled()::iAddress1 = 69673828
COutlookExpressImpl::IsInstalled ExitCOutlookExpressImpl::IsInstalled() EnteredRakesh0 69804356
IsInstalled()::iAddress = 69804356
IsInstalled()::iAddress1 = 69804356

Rajesh:
Rakesh0 63643972
Rakesh01 63643972
Rakesh2 63643972
Rakesh3 63643972

COutlookImpl::COutlookImpl - Kumar

COutlookImpl::COutlookImpl - Kumar
Rakesh0 69804356
Rakesh01 69804356
Rakesh2 69804356
Rakesh3 69804356

COutlookImpl::COutlookImpl - Kumar

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-okt-06, 21:41

Hej, använd inte Avast utan som ovan redan nämnt RKill, Malwarebytesoch SuperAntiSpyware

Börja dock med att försöka göra Systemåterställning enligt anvisningar i tidigare post här uppe. Fungerar inte det då kan du använda ovannämnda antivirus för att söka igenom datorn.
Senast redigerad av 1 PC Doktor i Stockholm, redigerad totalt 2012 gånger.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar