Hela hårddisken är borta, men finns ändå någonstans i bakgrunden

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Sonia
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-jan-19, 17:50

Hela hårddisken är borta, men finns ändå någonstans i bakgrunden

Inlägg av Sonia » 2012-jun-10, 13:30

I november så hände något med min dator, det dök upp hundratals grå errormeddelanden på min skärm, trodde datorn drabbats av virus (och det kanske det var?), och efter det utplånades ALLT på min dator. Dvs, jag kan inte så några foton/dokument, men de verkar finnas fortfarande i bakgrunden. Det går dock inte att söka på fil/dokumentnamn, får inga träffar. C-disken är så gott som full, och om jag t.ex. öppnar ett worddokument via min hotmail så öppnas Word, och jag kan då via det dokumentet öppna ett nytt word och spara det. Därför förstår jag ju att Word och Excel fortfarande finns kvar i datorn, men vart?

Jag kan inte ens göra systemåterställning eftersom ALLT försvann från startmenyn, och jag kan inte hitta systemåterställning någonstans alls. Alla foton o.dyl. som jag sparat efter denna olycksdag finns kvar, men allt innan är som bortblåst. Vad kan ha hänt?

Mvh Sonia

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Felsäkert läge

Inlägg av stenjon » 2012-jul-27, 11:41

Prova med att göra systemåterställning i felsäkert läge. Håll ner F8-tangenten under starten så kan du starta systemåterställning där. Annars ta ur disken och koppla in den på en annan dator och försök där rädda dina filer


Sonia
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-jan-19, 17:50

Inlägg av Sonia » 2012-aug-11, 22:31

[quote=""stenjon""]Prova med att göra systemåterställning i felsäkert läge. Håll ner F8-tangenten under starten så kan du starta systemåterställning där. Annars ta ur disken och koppla in den på en annan dator och försök där rädda dina filer[/quote]


Tack för svar! Jag hittar dock inte "Systemåterställning" under menyn jag får fram genom F8?

Sonia
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-jan-19, 17:50

Inlägg av Sonia » 2012-aug-11, 22:35

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Starta i felsäkert läge och kör Malwarebytes, och SuperAntiSpyware.

http://download.cnet.com/SuperAntiSpywa ... ntBody;pop

http://download.cnet.com/Malwarebytes-A ... ag=mncol;1[/quote]


Hej och tack för svar! Jag skrev några rader under "Tacka-knappen", trodde det skulle synas här.... Jag följde dina instruktioner och efter att ha följt dina instruktioner har jag nu raderat över 100 infekterade "items" och datorn går som ett spjut. T.o.m. ikonerna på skrivbordet kom tbx nu! Men mina gamla mappar är fortfarande "gråade" så dem kommer jag inte åt, ej heller mappen Tillbehör som tidigare låg under startmenyn. Jag skulle så gärna vilja göra en systemåterställning för att se om startmenyn blev som förr igen.

Mrbeach
Inlägg: 19
Blev medlem: 2009-dec-08, 18:37

Inlägg av Mrbeach » 2012-sep-15, 22:58

Kaos körde superantispyware och nu kommer jag inte ut på nätet med min trådlösa anslutning testade med kabel lika illa .
Verkar som programmet "lagat" nåt som det inte skulle
Mycket frustrerande skriver detta på mobilen
Man kan se i mina nätverk att jag är ansluten men kommer lik förbannat inte ut !
Nån idé' ?

Skriv svar