Kan inte radera program, göra systemåterställning, ta hem program.

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Bondmoran
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-maj-06, 13:17

Kan inte radera program, göra systemåterställning, ta hem program.

Inlägg av Bondmoran » 2012-maj-06, 21:27

Jag sitter och krånglar med 10årige sonens speldator. Den har krånglat länge nu men nu är det total katastrof!!

Den går oftast inte att starta alls men när man väl får igång den så är bilden dålig, ljudet funkar inte, det går inte att ta bort program från kontrollpanelen lägg till/ta bort program, det går inte att ladda ner program och installera heller.

Jag har provat att göra systemåterställning men det går inte heller, då står det bara att "systemåterställning kan inte göra datorn säker, starta om och gör systemåterställning igen" ELLER LIKNANDE, jag minns inte exakt vad det stod.

Hans virusprogram har gått ut i tid så jag kan inte använda det för att testa att skanna datorn för virus, och jag kan inte heller installera något nytt, får bara felmeddelande.

What to do??

Jag är inte bra på sånt här och får krupp när jag inte kan göra någonting av det jag tänkte prova!!

När man väl får igång den så stängs den helt plötsligt av, eller nej, inte stängs av men skärmen blir blå och sedan svart och sedan stängs skärmen av som om datorn stängdes av men den låter och lyser fortfarande...

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2012-maj-22, 12:14

Avinstallera hans nuvarande virusprogram och installera sedan virusprogrammet ClamWin vilket är helt gratis ( http://www.clamwin.com/ ).

Annars kan det låta som något sorts hårdvaruproblem. Är det en gammal dator?

Det kan vara att Hårddiskarna och annan hårdvara börjar bli sliten och behöver bytas ut.

Om du känner dig säker på att skruva i en dator kan jag rekommendera att, efter virusskanning samt eventuell ominstallation av windows, försöka att köpa ett såkallat "Uppgraderingspaket" som du kan köpa från t.ex Webhallen eller Komplett.se.

Hoppas det kan hjälpa en liten bit på väg!

Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Skriv svar