Min dator vill inte sova. D:

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Biwwy
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-sep-03, 23:53

Min dator vill inte sova. D:

Inlägg av Biwwy » 2011-sep-04, 00:07

Hej!

Har ett litet, smått störande problem med min Lenovo ThinkPad Laptop. Det går inte att lägga den i viloläge. Jag installerade nyligen om Windows XP Pro på den. (Hade Win 7)

Tidigare kunde jag trycka på Fn + F4 och så somnade den in jätte fint... Jag kan häller inte lägga den i viloläge om jag klickar på Stäng av i start menyn. Det finns en knapp som heter "Stand By" men den är grå och går inte att trycka på...

Hittills har jag inte gjort så mycket för att försöka lösa problemet, då ja inte vet vart jag ska leta...

Hjälp någon? :C

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-sep-04, 18:01

Under Start>Control Panel>Power Options ska du kunna kontrollera tjänsten. Anledning till att det inte fungerar är möjligen inställningar i BIOS eller där i Windows. Nu har jag inte WinXP längre och supporten har utgått men det är vad jag kommer ihåg.

Du behöver även tillägna datorn virtuelltminne för att viloläget ska vara möjlig. Det gör du väl genom att högerklicka på Den här datorn, egenskaper, avancerat, prestanda inställningar eller nåt sånt och där borde du hitta inställningar.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar