system memory usage 139.000+

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Zyntetika
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jun-26, 13:30

system memory usage 139.000+

Inlägg av Zyntetika » 2011-jun-26, 13:46

hej hej

har haft en jäkla massa problem med datorn de senaste dagarna.
först började det med att virusprogrammet (avg) bara försvann och datorn hängde sig inom 5 minuter varje gång jag startade och startade om. detta mest när jag använde webläsaren opera. jag installerade chrome och lyckades efter många försök ladda ner avg igen utan att filen blev skadad på något sätt (file error när jag öppnade installations filen). när jag väl installerat det fortsatte den att hänga sig när jag körde scan men till slut funkade även detta dock hittades inga virus eller något.
fortfarande samma sak. återställde till en tidigare punkt (system restore) och nu verkar frysningarna vara borta (permanent hoppas jag). datorn fungerar ungefär som den ska väl men när jag öppnar task managern ligger "System" högst upp på listan med memory usage på över 130,000k, dock 0-5 cpu.
den har aldrig legat så här högt innan.

jag är inget dator proffs men jag har googlat lite men inte hittat någon uppenbar lösning. och ej någon med exakt samma problem. avg programmet tar upp en jäkla massa memory usage också men detta verkar vara normalt?

har jag löst de tidigare problemen rätt? eller har jag gjort helt fel? och vad kan det vara som orsakar att system ligger så pass högt?

hade problem att ladda ner filen men detta verkade lösa sig när jag rensade temp filerna på memdisk.

har några varningar kvar på hijack this. log fil:


Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 13:44:18, on 26/06/2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG10\avgchsvx.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
C:\Program Files\eBoostr\EBstrSvc.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgnsx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgemcx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG10\avgrsx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgcsrvx.exe
C:\Documents and Settings\Hannah Charlotte\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Documents and Settings\Hannah Charlotte\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Personal\bin\Personal.exe
C:\Documents and Settings\Hannah Charlotte\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Hannah Charlotte\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Documents and Settings\Hannah Charlotte\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

O4 - Global Startup: BankID Security Application.lnk = C:\Program Files\Personal\bin\Personal.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: .NET Runtime Optimization Service v2.0.50727_X86 (clr_optimization_v2.0.50727_32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe (file missing)
O23 - Service: eBoostr Service (EBOOSTRSVC) - eBoostr.com - C:\Program Files\eBoostr\EBstrSvc.exe
O23 - Service: Windows Live Family Safety Service (fsssvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Windows Live\Family Safety\fsssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Service (gupdatem) (gupdatem) - Unknown owner - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Unknown owner - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe (file missing)
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

--
End of file - 2909 bytes



kan någon hjälpa en dam i nöd? :confused: