Data card missing - Vadnudå???

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Zoolo
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-maj-11, 10:59

Data card missing - Vadnudå???

Inlägg av Zoolo » 2011-maj-11, 16:07

Hej!

Blir så trött..Ytterligare ett problem dök upp idag på datorn. Har i ett tidigare inlägg haft och har problem med Data Interface..

Försökte uppgradera mitt bärbara modem från operatören 3. Filen laddas ner, installationsguiden startar, sen ping! Komemr ett felmeddelande givetvis:

"The data cardcant't be found. Error code: 2..."

Vad är nu "data card"? Var hittar jag det?

Kör DELL Latitude D630, Win XP

Tack :o

Användarvisningsbild
govinda
Inlägg: 20
Blev medlem: 2010-okt-28, 12:22

Inlägg av govinda » 2011-maj-14, 14:02

Kan det vara simkortet till modemet som du inte har i? Annars så försöker du avinstallera allt och installera om det dvs en ren installation.

Kan även vara så att uppdatering är för Vista/W7 och inte för Xp?
Går det inte så ringer du 3 på 0771-735 300 och förklarar ditt problem..

Hur du avinstallerar 3Connect.
Ominstallera 3Connect:
  1. Gå till ”Start”
  2. Klicka på ”Program”
  3. Välj sedan ”3”
  4. Klicka på ”Avinstallera 3Connect”
  5. När avinstallationen är genomförd ska du starta om din dator.
  6. När du startat om datorn kommer du automatiskt få upp installationsguiden.
  7. Får du inte det kan du starta den manuellt genom att gå in på ”Den här datorn” och dubbelklicka på ”3Connect” Välj vilket språk du vill använda och klicka på OK så kommer installationsguiden att startas.) Välj sedan ”Standard” som setuptyp och klicka på "Slutför” för att avsluta installationen.
Om problemet kvarstår efter att du har både ominstallatat 3Connect behöver du lämna in modemet på service. Du kan antingen vända dig till en 3Butik eller skapa en reparationsorder själv direkt på webben.


Lycka till
// Govinda

Zoolo
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-maj-11, 10:59

Inlägg av Zoolo » 2011-maj-17, 14:07

Tack för svaret. Jag försökte på alla sätt, men 3 föreslog att jag skulle pröva att uppgradera modemet i en annan dator. Detta ska jag göra i helgen nu, så får vi se sen. Om det inte går, blir det en reparationsorder.

Skriv svar