Kan ej titta på Play-kanaler

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Kan ej titta på Play-kanaler

Inlägg av raNnug » 2011-apr-30, 14:24

Hej,
Sedan en tid kan jag inte kunnat titta på play-kanaler, t.ex. Youtube, tv4 play, svt play o.s.v. Däremot kan jag se egna filmer som jag lagt in i datorn.
När jag försöker med en play-kanal får jag bluescreen med felmeddelandet
0x0000008E (0xc0000005, 0x00000000, 0xA0cc6A40, 0x00000000). Den tredje gruppen - 0xA0cc6A40 - varierar vid varje feltillfälle. Jag har rensat register och uppdaterat vissa drivrutiner som jag trodde kunde vara fel. Jag har tidigare bytt grafikkort som har fungerat innan felet kom, så jag tror inte felet kan bero på det. F.ö. fungerar datorn som den skall.
Tacksam för hjälp.

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-maj-02, 08:29

Prova att installera om Flash?

"Innan du installerar Adobe Flash måste du först avinstallera eventuella äldre versioner som körs på datorn. Det gör du genom att hämta Adobes officiella avinstallationsprogram här. Se till att du väljer rätt operativsystem och välj sedan Avinstallera Flash.
När du har avinstallerat den gamla versionen av Flash följer du Adobes anvisningar och installerar om den senaste versionen. alternativet för hämtning finns på den högra delen av sidan.
När du har hämtat filen stänger du webbläsaren och installerar sedan den uppgraderade versionen av Flash på datorn."

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-maj-02, 10:59

Möjliga felorsaker:
•Hard disk skada/fel (IDE Kabell)
•Konfiguration fel BIOS, minne, HD, eller liknande
•Inkompatibla drivrutiner
•Inkompatiblel mjukvara

Rootkit Win32/Rustock.gen!C Virus
Download rustbfix.exe
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Kan ej titta på playkanaler

Inlägg av raNnug » 2011-maj-03, 13:43

Ber att få tacka för tipsen för att lösa detta problem.
Jag har installerat om Adobe Flash, men detta löste inte problemet. Beträffande Imposters10:s tips, har jag försökt uppdatera drivrutiner. Hårddisken är också kontrollerad. Andra möjliga fel som nämns, är jag nog tyvärr för "grön" för att klara av utan en noggrann berskrivning att följa. Tack i alla fall. :confused:

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-maj-07, 13:11

Uppdatera grafikkortets drivrutiner och http://java.com/sv/download/index.jsp
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Åtgärder jag provat

Inlägg av raNnug » 2011-maj-08, 09:15

Jag har rensat disken med två program och därefter kört chkdsk C:/f utan resultat. Grafikkortets drivrutiner och Java är uppdaterade (tack för de tipsen PC-doktorn). Det som hänt på senaste tiden är att jag nu inte ens får fram Youtubs startsida utan att bluescreen men feltexten kommer upp. Ibland - men inte ofta - kan jag köra något klipp på SVT play. Fler tips mottages med tacksamhet. :confused:

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-maj-08, 13:39

  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-maj-11, 00:26

Pröva med att ladda ned och köra Malwarebytes http://download.cnet.com/Malwarebytes-A ... 04572.html Installera gratisversionen. Önskevärt att köra Mb i felsäkert läge.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Provade tips

Inlägg av raNnug » 2011-maj-25, 22:43

Nu har jag kört ytterligare två registerrensningsprogram plus det nämnda Malwarebytes. Körde Mb - som tipsats - i felsäkert läge, men tyvärr har ingenting hittills hjälpt. Jag har även försökt att köra de av Imposter10 föreslagna åtgärderna för att komma åt ev. Backdoor, men tyvärr reagerar min dator inte enligt instruktionerna. Skall försöka få tag i någon som kan hjälpa mig med detta. Tackar för alla tips. Önskar fler...

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-maj-27, 21:11

Okej raNnug jag kanske har någonting för dig här. Ladda ner och kör SmitfraudFix från http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.exe

Uppdatera programmet innan du kör den, scanna i vanligt datorläge och rensar skräp i felsäkert. Om du får nekad åtkomst så kör du allt i felsäkert läge.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-29, 17:24

Nu har jag provat http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.exe två ggr. Det fungerade likadant båda gångerna. När jag tagit hem programmet och skulle uppdatera kom två varningar på franska, som jag inte förstod. Uppdateringen fungerade i alla fall. Under uppdateringen fick jag ett felmeddelande: error: cannot delete old Policies.exe. Kan detta vara en orsak till mitt fel? Jag körde Search och därefter Clean, efter att ha startat om i safe mode. Tyvärr kvarstår felet. Kan jag ha gjort något fel under processens gång, som gjorde att det inte fungerat?

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-maj-29, 17:40

Temporarily remove policy restrictions, do what needs to be done, then put the policy restrictions back...all without a reboot!

http://www.novell.com/coolsolutions/tools/16947.html
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-30, 20:42

Nu har jag försökt med http://www.novell.com/coolsolutions/tools/16947.html och http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.exe tre gånger. 2 ggr i normalläge och en gång i felsäkert läge. Ingen förändring, tyvärr. Skall försöka traggla mig igenom åtgärder mot Backdoor.Rustock.B också, men det kanske blir värre. Vi får se. Tacksam för ytterligare tips för att lösa detta. Thanks so far Imposter10! :o

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-30, 22:43

... and - of course - PC-doctor in Stockholm.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-maj-31, 02:14

Hej, du är så tacksam och jag hoppas verkligen att vi kan lösa det här åt dig =)

Här är en felsökningsmetod som vi nu ska köra tillsammans. Tryck ”Start” knappen i Windows aktivitetsfältet, klicka på ”Kör” knappen och knappa in ”msconfig” (en av mina favoriter), slå ”ok”. Nu knappar du in eventuell administratörs lösenord och fortsätter vidare, du bör snart få fram en ruta med s.k. ”Systemkonfiguration”.

Första sidan i "Systemkonfiguration" heter ”Allmänt” och där ska du markera ”Selektiv start”, sen går du till fliken ”Tjänster” och kryssar i ”Dölj alla Microsoft-tjänster” och sedan väljer du att ”Inaktivera alla” dessa. Värkställ och starta om datorn och se om det löser problemet. Nu bör datorn se lite annorlunda ut med alla dessa tjänster avstängda men om det där löser problemet kan vi fortsätta med felsökningen den för del och hitta felet.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-31, 10:05

Har nu försökt med ovanstående felsökning. Jag kom till "tjänster", kryssade "Dölj alla MS-tjänster" och Avmarkerade de som var kvar och tryckte på Verkställ. Fick då meddelandet "Åtkomst nekas när du skulle ändra en tjänst. Du kanske måste logga in som administratör för att kunna utföra förändringen". Jag tryckte OK och startade om datorn och det verkade att funka, men varför denna varning? Jag var inloggad som administratör. Jag såg inga skillnader på skärmen efter dessa åtgärder, så det kanske inte hände något ändå. Försökte köra Youtube, men det fungerade inte. Samma bluescreen som tidigare.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-maj-31, 12:27

Vad konstigt. Den datorn kanske har mer problem än bara det som du känner till och berättar om. Pröva att logga in i felsäkert läge bara och se om problemet kvarstår, tryck F8 eller F6 upprepande gånger vid datorns start. Var säker på att välja Felsäkert läge med tillgång till nätverk. När du väl är vid inloggningssidan så väljer du att logga in som Administratör.
När du är inne i felsäkert läge kolla om problem kvarstår och gör om det vi tidigare snackade om med att inaktivera alla dessa tjänster.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-maj-31, 13:14

Som sagt, prova detta!!

Temporarily remove policy restrictions, do what needs to be done, then put the policy restrictions back...all without a reboot!

http://www.novell.com/coolsolutions/tools/16947.html
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-31, 16:16

DET FUNKADE! I felsäkert läge fick jag oavbruten playsändning på de 3 kanaler jag provade. Dock inget ljud, men det hade väl med inaktiveringen av alla tjänsterna att göra. Jag har kvar "åtkomst nekad"-varningen trots att jag är inloggad som administratör men jag kan ändra i tjänsterna ändå!? Konstigt. Det känns i alla fall som vi - NI - kommit på något för att hjälpa mig. Härligt! :)

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-31, 17:00

Det står att detta problem är LÖST. Det är det INTE, men jag tror jag - tillsammans med många vänliga tipsare - har kommit en bit på väg.

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-maj-31, 17:13

Imposter10. Thanks for your suggestion.
I've tried http://www.novell.com/coolsolutions/tools/16947.html together with http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.exe three times. 2 times in normal mode and once in Safe Mode. No change, unfortunately. Do you have any tips what I can do since I temporarily turned off the policy Restrictions?
Senast redigerad av 1 raNnug, redigerad totalt 2011 gånger.

raNnug
Inlägg: 13
Blev medlem: 2011-apr-30, 14:06

Inlägg av raNnug » 2011-jun-15, 12:46

Hej alla som försökt hjälpa mig. Vart har ni tagit vägen? Har försökt att lösa problemet själv, men som vanligt saknar jag de kunskaper som skulle behövas. Efter försöket med felsäkert läge, (PC Doktor i Stockholms förslag) har jag inte kommit någonstans. Behöver fler tips om möjligt. Tackar på förhand!

Skriv svar