problem med internet explorer

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

behöverhjälp
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-feb-03, 15:30

problem med internet explorer

Inlägg av behöverhjälp » 2011-feb-03, 15:36

Hej!

Har nu haft ett problem i flera dagar med att jag får klicka typ 5 gånger på internet explorer ikonen inann internet rutan öppnas och då öppnas 3-5 fönster och en ruta med att det avslutades plötsligt och om jag vill gå till start sidan. Har jag tur kommer jag ut på internet. Vad kan det vara för fel? När jag ska stänga av datorn kommer det upp en ruta om att vänta medans explorer.exe avslutas. Har trådlör uppkoppling via router vi har två datorer uppkoplade men det är bara min som inte fungerar att conekta till internet.
Har försökt med virus program som hittat virus och avlägsnat det. undrar om det finns något annat jag kan prova? Tack på förhand Jessica

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-feb-04, 12:06

Hej!

Avinstallera Internet Explorer och installera det på nytt.

Du vet hur du gör det?

behöverhjälp
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-feb-03, 15:30

Inlägg av behöverhjälp » 2011-feb-04, 14:55

Jag har funderat på detta men jag har inte vågat! Avinstallerar jag det hur kommer jag ut på internet föra att installera det igen? Jag är säkert jätte dum och jag bjuder på det frågar man inte får man inget veta :o .
Mina svar tar lite tid då jag som sagt var har problem med internet.
/MVh Jessica

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-feb-04, 17:56

Prova istället att installera om Internet Explorer, hämta här http://www.microsoft.com/sverige/window ... sites.aspx

Installera även Malwarebytes' Anti-Malware version 1.50.1 released.Malwarebytes' Anti-Malware version 1.50.1 released.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

behöverhjälp
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-feb-03, 15:30

Inlägg av behöverhjälp » 2011-feb-06, 11:56

Har kört virusprogramet och det har inte hittat något, installerade om internet explorer detta hjälpte dock inte heller. Samma problem återstår.

Problemet måste väl vara min dator då den andra datorn vi har uppkopplad till samma router fungerar felfritt? Finns det något annat som jag kan prova?

rutor jag får upp är detta program svarar inte och vänta medans explorer avslutas.

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-feb-06, 17:58

Står det att "explorer avslutas" eller "internet explorer avslutas? Explorer.exe hör till din windowsinstallation medan iexplorer.exe är din webbläsare.

Om det bara är webbläsaren som strular kanske du kan prova med en annan, till exempel Google Chrome eller Mozilla Firefox. Lite svårt att veta exakt vad det är som strular.

/Robin

behöverhjälp
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-feb-03, 15:30

Inlägg av behöverhjälp » 2011-feb-06, 19:11

Jag har provat att installera chrome och det fungerar inte alls. lika dant med firefox, måste jag välja att ha ex firefox som standardläsare för att det ska fungera?

Det är både explorer och internet explorer som avslutas. explorer när jag ska stänga av datorn
och internet explorer när internet stängs av.

behöverhjälp
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-feb-03, 15:30

Inlägg av behöverhjälp » 2011-feb-06, 19:21

har provat firefox igen men det är lika dant där jag får klicka flera gånger på ikonen på skrivbordet och det händer ingenting.

datorn låser sig också, känns som om det kanske inte hänger på webläsaren,detta är så jobbigt när man inte vet vad det kan vara.
mycket tacksam för att någon vill hjälpa mig.

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-feb-07, 07:49

Det verkar som om det är din windowsinstallation som börjat krångla. Du skulle kunna prova att reparera installationen om du har kvar din windows-skiva.

Det är bara att starta datorn med cdn i läsaren och följa instruktionerna. I ett tidigt skede av installationen får du frågan om du vill installera windows på nytt eller reparera och då väljer du "R" som i reparera.

Rekommenderar dock att du för säkerhets skull tar backup på de filer som du är extra rädd om ifall något mot förmodan skulle gå snett under installationen.

/Robin

behöverhjälp
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-feb-03, 15:30

Inlägg av behöverhjälp » 2011-feb-07, 10:09

Känner mig som ett hopplöstfall just nu!
Jag har en bärbar dator utan möjlighet att använda cd-skiva. Tror inte att det var med någon cd heller när jag köpte datorn. Men jag ska titta för säkerhetsskull när jag kommer hem.

Kan man ladda ner nåt från nätet el använda sig av en sticka?
/Jess

Skriv svar