Hjälp med felkod: 0x80070057

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

MulleMeck
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-okt-31, 17:44

Hjälp med felkod: 0x80070057

Inlägg av MulleMeck » 2012-okt-31, 17:54

Hej allihopa!

Idag köpte jag en ny hårddisk på 2 tb som skulle ersätta min gamla som var på 500 gb.
Jag öppnade upp datorn, tog ut den gamla och satte in den nya. Inga problem helt enkelt.

Sen kopplar jag in datorn igen och börjar installera Windows vista.
Jag skriver in min produktnyckel och kommer sedan till menyn där man väljer vilken hårddisk man vill installera på.
Datorn har gjort en ny del av min hårddisk som är på 100 mb (konstigt).
Men jag tar bort den och har kvar min nya 2 tb hårddisk som enligt datorn endast har 1868 gb kvar..
Jag väljer 2 tb hårddisken och trycker mig vidare.
Första steget i installationen är att filer expanderas har jag för mig men efter bara några sekunder in i installationen så kommer ett felmeddelande upp:

''Det gick inte att formatera en partition på disken 0.
Felet uppstod när partitionen som har valts för installationen skulle förberedas. Felkod: 0x80070057''

Jag har försökt dra ut sladdarna till hårddisken och satt in dom igen men samma fel.


Jag är jätte tacksam för all hjälp!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-nov-05, 18:16

Tjena,
Kolla guiden här. Hoppa till steg 3 du.

Det är väldigt viktigt att du inte tar bort lilla partitionen som Windows skapar, den innehåller mycket viktiga uppstart-filer. Att du har 1868 GB kvar är inga fel på, det blir alltid så när man omvandlar GB till MB.

Det där felet som säger "'Det gick inte att formatera en partition på disken 0." beror på att du tar bort den lilla partitionen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar