HDMI funkar inte som den skall

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

vistaskit
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-jan-20, 02:16

HDMI funkar inte som den skall

Inlägg av vistaskit » 2012-jan-26, 16:16

brukar ha min data ansluten till tvn när jag spelar på datorn. idag fick datan en uppdatering och nu vill inte HDMI fungera. sökte på problemet och hittade detta tipset

''Jag är osäker på hur HDMI fungerar gentemot dubbla skärmar, men om du öppnar egenskaperna för skärmen (högerklicka på skrivbordet) och väljer bildskärmsinställningar så borde du se två skärmar där ena är grå-skuggad. Genom att aktivera den grå-skuggade borde bilden komma fram.''
testade detta och sedan tryckte jag på identifiera skärmar. det kom fram en etta på min dator och en tvåa på tvn. men varför syns tvåan på tvn och ingenting annat? vill ju se exakt samma sak på tvn som jag ser på datorn

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-jan-27, 10:31

Du bör ha en rullgardinslista (scroll) där du kan välja "utökat skrivbord", "klonad display" (tror jag det är) eller "enskild display". Annars så bör du hitta de inställningar under "advanced"-inställningarna.

Det är ovanligt att grundinställningen är utökat skrivbord.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

vistaskit
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-jan-20, 02:16

Inlägg av vistaskit » 2012-jan-30, 17:40

tyvärr det funka inte.
märkte dock att om jag drar data musen utanför dataskärmen åt vänster så dyker den upp på tvn. lite underligt. hur fixar jag egentligen det här?

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-jan-31, 00:08

MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-feb-03, 15:03

[quote=""vistaskit""]tyvärr det funka inte.
märkte dock att om jag drar data musen utanför dataskärmen åt vänster så dyker den upp på tvn. lite underligt. [/quote]

Helt normalt, det kallas utökat skrivbord. Kolla på http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind ... ur-monitor och http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind ... resolution
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar