Oidentifierat nätverk~

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Dimen99
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-okt-17, 20:51

Oidentifierat nätverk~

Inlägg av Dimen99 » 2011-okt-17, 22:23

Jag är inget proffs på datorer och det är ingen brådska med denna fråga, eftersom jag har köpt en ny dator. Men iaf.
Vill ha en fungerande skit dator so here we go!


När jag ansluter till vårt lokala nätverk hemma så tar det längre tid än vanligt för datorn att ansluta och sedan står det oidentifierat nätverk mellan anslutningarna typ. Jag är anslutet. Men det är oidentifierat på nå vis

Har prövat starta om datorn, stängt av routern i typ 10 minuter (dragit ur sladden), har även klickat ur den där inställningen under konfiguera så att det bara är 4:an någonting som är kvar. Har även tagit bort nätverket och anslutit till det igen.
Har också hämtat IP-adressen ifrån nätverket och kört nätverksdiagnostiken. Någon som kan hjälpa mig?

Har också funderat på om det kan bero på att vi numera har fyra datorer i hemmet. Man kanske bara kan ha tre datorer som lixom är uppkopplade eller nått? Och hur kollar man sånt isf?

Hjälp en n00b som blir glad för svar!

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2011-okt-17, 23:24

http://www.fixadindator.se/f25/oidentif ... vetk-1657/

Det där var för windows 7. Jag har själv win 7 och kan inte vista, men det borde inte vara svårt att applicera samma sak till vista
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Dimen99
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-okt-17, 20:51

Inlägg av Dimen99 » 2011-okt-18, 19:20

Thanx! Det löste sig nu :D
Svaret låg i att starta om routern visade det sig, och att klicka ur någon internet inställning där det stod XXXX6, där skulle det bara vara en fyra typ. Blev tvungen att starta om den också efter det!

tackar för hjälpen (:

Skriv svar