Din Användarprofil Lästes Inte In På Rätt Sätt

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

DotASpelarN
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jun-11, 01:58

Din Användarprofil Lästes Inte In På Rätt Sätt

Inlägg av DotASpelarN » 2011-jun-11, 02:04

Hejsan, jag har ett irriterande problem.
När jag ska logga in på datorn så står det "Skrivbordet Förbereds" och jag får vänta lite längre än vad det oftast ska ta för att loggas in.
sedan när jag väl loggats in har mina förra filer tex spotify försvunnit från datorn och det jag laddar ner eller installerar försvinner när jag stänger av datorn.
jag spelar lite och i början när jag startar spelet så laddas själva banan på ungefär 14 sekunder. Men efter ett tag börjar allt hacka "lagga" så jag knappt kan spela och då ligger laddningstiden på banan på 40 sek+.
Jag har provat systemåterställning och startat i felsäkert läge men inget händer.
Detta har varat i några månader så jag vill bli av med det nu :confused:

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jun-13, 17:57

Vad hände när du startade i felsäkert läge, uppstod samma problem då? Prova att köra Windows återställning från felsäkert läge. Pröva också med att ändra kontonamn i felsäkert läge och sen logga in på vanligt sätt.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

DotASpelarN
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jun-11, 01:58

Inlägg av DotASpelarN » 2011-jun-15, 03:35

Som sagt så har detta problemet varat i några månader och när jag gjorde systemåterställning i felsäkert läge kunde jag bara återställa det en månad tillbaks. vad ska jag göra?
P.S samma problem uppstod när jag loggade in i felsäkert läge
och jag prövade byta kontonamn i felsäkert läge men problemet existerar fortfarande.
Senast redigerad av 1 DotASpelarN, redigerad totalt 2011 gånger.

neta
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-aug-12, 19:22

Inlägg av neta » 2011-aug-12, 20:19

Jag har nu samma problem, all min musik på Itunes är försvunnen och det står din användarprofil lästes inte in på rätt sätt, har provat allt möjligt, men funkar ej. Så jag undrar om du kom tillrätta med detta problem och isåfall, hur? Tacksam för svar. Neta.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-aug-13, 14:47

Logga in i felsäkert läge, i sökfältet skriver du cmd, kör applikationen och skriv chkdsk c: /r och slå retur/enter/ok. Starta om.

Pröva också att skapa ny användare och se vad som händer. Det borde lösa problemet med inloggningen och vad det gäller iTunes så är den väl synkad med någon enhet och borde också fungera men testa gärna med nåt annat dator.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

DotASpelarN
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jun-11, 01:58

Inlägg av DotASpelarN » 2012-mar-28, 17:40

står att jag inte har tillräckligt med behörighet för att kunna göra det men min användare är administratör.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-mar-29, 21:25

[quote=""DotASpelarN""]står att jag inte har tillräckligt med behörighet för att kunna göra det men min användare är administratör.[/quote]

Sök fortfarande på CMD med högerklicka och välj att köra den som Administratör. Nu kommer det fungera.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar