Inget ljud ut i högtalare eller hörlurar

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Golden_Hanna
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-okt-24, 16:22

Inget ljud ut i högtalare eller hörlurar (FIXAD)

Inlägg av Golden_Hanna » 2011-feb-26, 18:42

Satt och tittade på ett tv-program på nätet då mitt ljud plötsligt försvann bara rent huxflux. :mad:

Jag har Vista och ljudkortet är ett realtek high defenition (?). Jag har tagit bort ljudkortet i enhetshanteraren och startat om datorn men fortfarande inget ljud. Jag har kopplat ur högtalarna och satt i ett fungerande headset rakt in i ljudkortet för att se så inte mediahubben var trasig. Har även installerat nya drivisar och försökt köra en systemåterställning utan verkan

Det konstiga är att man ser att "det gröna" på själva volymkontrollen rör sig när man höjer och sänker ljud men som sagt så kommer inget ljud ut i högtalarna :eek: .

Nu är jag nära ominstallation men tänkte att jag skulle vända mig hit först, någon som vet vad problemet kan vara? Har googlat mig fördärvad, finns mängder som har samma problem men ingen som har något egentligt svar. :o
Senast redigerad av 1 Golden_Hanna, redigerad totalt 2011 gånger.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-feb-26, 21:26

Har du valt rätt uppspelningsenhet? Högerklicka på ljudikonen där i aktivitetsfältet och välj uppspelningsenheter, högerklicka och markera som standard enhet. Inte mycket det kan vara på förutom drivisar, eller det där med fel kanal. Kan möjligen bero på något dålig virus men sannolikheten är låg. Starta i felsäkert läge och se om nånting förändras.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-feb-26, 21:54

Du har inte råkat stänga av ljudet helt enkelt då?. Ganska vanligt om man har en laptop... ;)
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Golden_Hanna
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-okt-24, 16:22

Inlägg av Golden_Hanna » 2011-feb-27, 08:30

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Har du valt rätt uppspelningsenhet? Högerklicka på ljudikonen där i aktivitetsfältet och välj uppspelningsenheter, högerklicka och markera som standard enhet. Inte mycket det kan vara på förutom drivisar, eller det där med fel kanal. Kan möjligen bero på något dålig virus men sannolikheten är låg. Starta i felsäkert läge och se om nånting förändras.[/quote]

Japp det är rätt enhet. Glömde skriva att jag tittat det också.

Naturligtvis har jag kontrollerat om ljudet är av också :) , eller finns det fler sådana ställen i vista?

Blir nog att blåsa skiten idag, hoppades på ett mirakel när jag startade den imorse. :(

Golden_Hanna
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-okt-24, 16:22

Inlägg av Golden_Hanna » 2011-feb-27, 16:42

Bytte ljudkort så nu fungerar allt! Vetesjutton vad felet var men något vajsing var det. Tack för att ni försökte hjälpa mig iaf! :p

Skriv svar