Problem med nätverksanslutningar...

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Goshawk
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-feb-04, 12:46

Problem med nätverksanslutningar...

Inlägg av Goshawk » 2011-feb-04, 12:58

Hej.

Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har ett ytterst konstigt fel i min dator.

Jag har två nätverkskort i min dator. Jag har en varsin nätverksanslutning till var och en av nätverkskorten. Jag har Telias Bredband via telefonjacket och en Thomson Gateway. Jag kan surfa med båda anslutningarna men problemet är att Internet med jämna mellanrum slutar fungera. Har ringt Telias support och vi har kommit fram till att DNS´n inte fungerar som den ska.

Så jag har kommit fram till att det är något som inte stämmer i Vista när det gäller hanteringen av mina anslutningar. Jag kan t.ex. inte gå in på egenskaper för TCP/IP för att se vad som är valt vad gäller DNS. Jag kan inte heller slänga mina nätverksanslutningar. Dessutom kan jag inte avinstallera mina nätverkskort för att sedan installera dom igen. Detta kan jag inte ens göra "felsäkert läge". Så ni förstår att det är något riktigt skumt här.

Är det någon som kan hjälpa mig?

Mvh, Jesper Lindholm

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-feb-14, 00:16

Jag har nyligen haft en kund med liknande problem och enda som hjälpte var byte av Telias modem, tyvärr är felet inte alls ovanlig. Kontakta Telia och säg bara att modemet inte längre fungerar så får du en ny skickat hem utan extra kostnad, dvs. om du intygar att du har låtit expert testa den och kommit fram till att den inte fungerar som den borde. Jag själv ger dig inte garanti nu utan direkt felsökning men endast förslag på en möjlig lösning.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

adandersson
Inlägg: 35
Blev medlem: 2009-apr-11, 18:23

Inlägg av adandersson » 2011-apr-08, 12:05

Har haft samma problem. Det visade sig att det blev kollektion mellan de båda drivrutinerna för de båda nätverkskorten. Tog bort det ena, och därefter har allt fungerat utmärkt.

LuLLa
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-feb-03, 19:30

Inlägg av LuLLa » 2011-apr-09, 07:20

Vi hade samma fel här hemma som visade sig att Telia hade tagit bort någon funktion som sitter i modemet vilket gör att det strular. Vi ringde dit och fick tala med någon på Telia Premium som sa att han skulle koppla oss till Telias kuntjänst igen så att vi kunde säga att vi ska ha hem en IP adapter istället.....

adandersson
Inlägg: 35
Blev medlem: 2009-apr-11, 18:23

Inlägg av adandersson » 2011-maj-03, 19:17

Har haft samma problem. Det visade sig att jag glömt ta bort den gamla drivrutinen till nätverkskortet. Tog bort det och allt fungerar utmärkt. Gå in på enhetshanteraren och kontrollera det.

jansaid
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-maj-06, 11:24

Inlägg av jansaid » 2011-maj-06, 11:31

jag kan inte se på youtube fast jag har Flash installerat.

Skriv svar