Min dator hackar upp sig!

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

qwezxc
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-aug-17, 17:15

Min dator hackar upp sig!

Inlägg av qwezxc » 2009-aug-17, 17:37

Hej! Jag har en bärbar dator och ett stort problem..

När jag startar min dator normalt och kommit till där ikonerna och allt är. Då hinner jag kanske göra något i 2 minuter sen hackar hela bilden till. Antingen så kan jag inte röra musen eller något alls utan den bara har hackat upp sig helt. Eller ibland kan jag röra musen men inte trycka på något.
Jag få starta om datorn genom att hålla inne "på" knappen. Men sen när jag sätter på datorn igen så händer samma sak?

Nu får jag köra i "felsäkert läge" utan ljud och utan bilder o filmer och sådant man kan spela upp med windows media player osv.. Innan hackade det sig i felsäkert läge också fast efter ungefär 20 minuter.

Men nu helt plötsligt fungerar det hur länge som helst i felsäkert läge. Men forfarande samma problem i "normalt" läge.

Jag är inte jätte bra på datorer. Men vet någon var det är för fel och om det kan finnas lösningar, så avgudar jag den personen? :P

En kompis till mig försökte formatera om den men lyckades inte. Han försökte också byta operativsystem till xp men det lyckades han inte med häller.. Jag tror inte han är så bra på sånt som han säger men om någon vet en lösning kan väl den hjälpa mig? :rolleyes:

Jag vet inte hur man formaterar om och sådant men kan någon förklara det så kanske jag kan testa eller med andra förslag?

Tack på förhand!