Hur uppgraderar jag till Windows 10?

Windows 10 forum. Microsofts operativsystem med nytt fokus på desktop användare, efterföljaren till Windows 8.

Moderator: Imposter10

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Hur uppgraderar jag till Windows 10?

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2015-feb-05, 18:12

Hej och välkommen till FixaDinDator.se och jag hoppas att du hittar användbara tips och tricks här bland alla våra inlägg.

Bild

Microsoft har äntligen gjort det enkelt att uppgradera operativsystemet. Att uppgradera till Windows 10 är nu lika enkelt som att installera Windows uppdatering. Se min instruktionsvideo på Youtube och återkom gärna med frågor och funderingar.

Hur uppgraderar jag till Windows 10? Full inlägg kan du läsa här.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
elektronikfreak
Inlägg: 4
Blev medlem: 2015-feb-07, 03:50
Kontakt:

Inlägg av elektronikfreak » 2015-feb-07, 04:07

Värt att tänka på att denna version slutar fungera iom att den skarpa versionen kommer.

Hoppas för övrigt att Win10 blir populära än Win8. Enl Mätföretagets Net Applications så under slutet av 2014 så minskade intresset för Win8 medans intresset för WinXP ökade!!????

Windows 7 och XP lever vidare
De senaste siffrorna visar än en gång att Windows 8 har gjort väldigt lite för att locka över användarna från Windows 7 och Windows XP.

Läs mer i PC FÖR ALLA

Bild

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2015-feb-07, 20:09

[quote=""elektronikfreak""]Värt att tänka på att denna version slutar fungera iom att den skarpa versionen kommer. [/quote]

Sluta snälla skräma upp folk nu eller ge mig ett giltig länk till informationen där detta framgår.

Tidigare så har det varit så att testversionen har utgått och användare var tvingade att ominstallera men Win10 är lite annorlunda. Det enda som Microsoft har sagt hittills är att testversionen ska utgå den 15:e April och det innebär INTE att den kommer sluta fungera. Användare kommer kunna uppgradera till slutversion och dessutom så kommer Microsoft att påminna användare när det är dags för uppgradering till slutversion.

Självklart så borde man alltid vara redo för brand, redo för det värsta alltså. Alltid redo med säkerhetskopior, redo att ominstallera datorn vid behov.
Hoppas att många testar och inte är så rädda. Saker och ting går sönder ibland och det är verkligheten vi lever i, men som privat användare så är det bara kul att tänja gränserna och testa allting som är nytt.

Ut och ha kul nu, och ta säkerhetskopior så är ni säkra.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2015-feb-07, 21:48

Och PC Doktor har aldeles rätt. Ladda ner och kör, ni kommer ej bli besvikna, detta OS blir det bästa ever, jag har testkört det från första början...
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Användarvisningsbild
elektronikfreak
Inlägg: 4
Blev medlem: 2015-feb-07, 03:50
Kontakt:

Inlägg av elektronikfreak » 2015-feb-08, 12:50

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Sluta snälla skräma upp folk nu eller ge mig ett giltig länk till informationen där detta framgår.

Tidigare så har det varit så att testversionen har utgått och användare var tvingade att ominstallera men Win10 är lite annorlunda. Det enda som Microsoft har sagt hittills är att testversionen ska utgå den 15:e April och det innebär INTE att den kommer sluta fungera. Användare kommer kunna uppgradera till slutversion och dessutom så kommer Microsoft att påminna användare när det är dags för uppgradering till slutversion.

Självklart så borde man alltid vara redo för brand, redo för det värsta alltså. Alltid redo med säkerhetskopior, redo att ominstallera datorn vid behov.
Hoppas att många testar och inte är så rädda. Saker och ting går sönder ibland och det är verkligheten vi lever i, men som privat användare så är det bara kul att tänja gränserna och testa allting som är nytt.

Ut och ha kul nu, och ta säkerhetskopior så är ni säkra.[/quote]
Min tanke var knappast att "skrämma" någon. Tror väl knappast datoranvändarna är så lättskrämda med tanke på allt de fått gått igenom genom att använda MS Windows. :D

Läste ett inlägg på EFORUM/PC FÖR ALLA där en mod skrev...

Windows 10 Technical Preview upphör att fungera fullt ut 15 april: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview-faq#faq=tab1
Exakt hur länge den Consumer Preview som kommer om ett par veckor kommer att fungera vet vi inte förrän den finns, men det kommer inte att vara för evigt.

Den sista Preview av Windows 8 slutade att vara aktiverad några månader efter att den färdiga versionen kom ut och det innebär sånt som att den startar om sig efter 1-2 timmar, vissa funktioner fungerar inte längre etc.


Jag har aldrig avrått någon från att använda den TP som släppts.

Skriv svar