datorn fryser svart bild och omstart krävs

Windows 8 forum. Microsofts operativsystem, efterföljaren till Windows 7.

Moderator: Imposter10

kallamejnicke
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-apr-10, 10:56

datorn fryser svart bild och omstart krävs

Inlägg av kallamejnicke » 2013-apr-10, 11:04

Hejsan.

Vet inte om detta är rätt ställe för jag vet inte om det är hårvara eller mjukvara som strular men jag får göra ett försök.

Allting började för några månader sen med att den började frysa sej på vissa spel och man fick svart skärm och omstart krävdes och nu är det så på varenda spel nästan.

När datorn låst sej så låser sej även ljudet i spelet och det hackar capslock funkar inte så tangentbordet är ur funktion sen får jag trycka ner power knappen några sekunder för att starta om datorn.

Vissa spel har jag lyckats fixa felet på till exempel tombraider så räckte det att ändra en sak i registret så spelet använde directx 9 sen slutade datorn frysa men har inte lyckats får något utav alla andra spel som krånglar att funka tyvär.

Har felsökt lite och plockat ut minnen och testat dom en efter en fast gav ju itne mycket men var värt ett försök har även dammat av datorn inuti hjälpte inte heller.

Jag kör windows 8 professional, core2quad q6600 2,4Ghz, Geforce gtx295, 5gb ram.

Här är en bild på temperaturerna på gpu vet itne omd et är normalt http://tinypic.com/view.php?pic=2hx4jcw&s=6

Har slut på ideer är inte så duktig på sånt här.

Någon som har något förslag på vad jag kan göra eller som har haft samma bekymmer?