Mobilt bredband (dongel) Windows 8

Windows 8 forum. Microsofts operativsystem, efterföljaren till Windows 7.

Moderator: Imposter10

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Mobilt bredband (dongel) Windows 8

Inlägg av Lagge » 2011-nov-15, 11:11

Hej!

Jag har upptäckt att Tele2s mobila bredband 4G inte är kompatibelt med Windows 8 Developers Preview och kom då på en tanke, som troligtvis bevisar att jag är helt inkompetent när det kommer till datorer:

Om jag använder dongeln i en bärbar dator, skulle jag kunna surfa på en annan dator, via den bärbara datorn utan en router eller så? Ett annat scenario är om jag köper en router, kommer den ha täckning/kompabilitet med min dongel då, så jag kan få ut internet på samtliga enheter?

Kanske fel forum, men då får moderatorerna flytta den.

Tack på förhand!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

burk.n
Inlägg: 30
Blev medlem: 2011-nov-12, 00:03
Kontakt:

Inlägg av burk.n » 2011-nov-15, 22:54

Det går dela upkoppling mellan datorer, men senaste gången jag gjorde det i windows var i XP och det var länge sedan (Använder det bekymmerfria systemet Ubuntu nuförtiden). Googla "windows connection sharing" så hittar du mängder med guider.

Ett annat tips vore att införskaffa en trådlös 3G router, eller en nyare Android mobil (de kan skapa trådlösa nätverk på 3g upkopplingen). Jag använder Android lösningen själv.
Nya datorer från endast 2699kr (inkl. moms + 1 år garanti med inskicksservice):

http://www.burk.n.nu/

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2011-nov-16, 10:57

[quote=""burk.n""]Det går dela upkoppling mellan datorer, men senaste gången jag gjorde det i windows var i XP och det var länge sedan (Använder det bekymmerfria systemet Ubuntu nuförtiden). Googla "windows connection sharing" så hittar du mängder med guider.

Ett annat tips vore att införskaffa en trådlös 3G router, eller en nyare Android mobil (de kan skapa trådlösa nätverk på 3g upkopplingen). Jag använder Android lösningen själv.[/quote]

Tack så mycket. Sökte på "windows 7 connection sharing" och fick en av de bästa guiderna jag läst!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar