Min fasta nätverksanslutning fungerar ej

Frågor och diskussioner som rör Internet & Nätverk. Så som nätverksutrustning, webbläsare & felsökning av Internetanslutningen.

Moderator: Imposter10

Johcar
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-maj-21, 13:21

Min fasta nätverksanslutning fungerar ej

Inlägg av Johcar » 2012-maj-21, 14:02

Hej!
Detta är mitt första inlägg på detta forum. Jag har en HP pavilion DV6 3155so som jag har nu haft i ett år och två månader. Jag har inte haft några bekymmer förän en vecka sedan då min internetuppkoppling slutade att fungera. Det konstiga är att det var endast min uppkoppling till det fasta nätet som slutade fungera ej till det trådlösa. Vi har ytterliggare två andra datorer som är inkopplade till en router och ingen av dom andra datorerna har några problem med sitt nätverk. Jag har testat så att det inte något problem med nätverkskablen. Jag prövade att uppdatera drivutinerna på nätverkkortet utan framgång. Så tills slut ominstallerade jag Windows 7 det hjälpte inte heller mig att få tillbaka min nätverksuppkoppling. Jag har ingen garanti kvar och vill helst lösa problemet utan att behöva lämna in datorn.
Enligt enhetstatus så funger nätverkkortet korrekt. Se skärmdumpar nedan

[ATTACH]175[/ATTACH]
[ATTACH]176[/ATTACH]
Så finns där någon som kan vara så vänlig och försöka hjälpa mig med detta problem så skulle jag bli oerhört tacksam.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.