Fil som ej går att ta bort eller få behörighet till

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

plisi
Inlägg: 1
Blev medlem: 2016-nov-27, 22:21

Fil som ej går att ta bort eller få behörighet till

Inlägg av plisi » 2016-nov-27, 22:27

jag har en map i min dator, i (C :) , som bara har massa siffor och nummer som namn och när jag försöker komma in i mapparna inuti så står det att jag inte har behörighet att gå in där vilket är väldigt konstigt. Det står inte heller hur stor den är precis, bara att den är större än 2,5 MB men jag misstänker att den är mycket större än så.. jag kan inte heller ta bort den, då säger den att jag måste ha behörighet där med. Vad ska jag göra eller vet ni vad det kan vara?

drivrutiner.net
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-okt-23, 11:09
Kontakt:

Inlägg av drivrutiner.net » 2017-feb-10, 15:05

Tja, enklaste sättet är väl att högerklicka och välja behörighet för administratör. Sedan skall det bara vara att ta bort den. Såvida det inte är en fil som styr ditt system.
http://www.drivrutiner.net
- allt för din dator, gratis program, drivrutiner, system verktyg, hårdvara, manualer, tips och trix, böcker och beskrivningar

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2017-maj-11, 09:55

Det kan ju vara vad som helst. Du kan inte bara gå in på C och börja ta bort kataloger som du "misstänker" är stora och onödiga. Lämna saker ifred om du inte vet exakt vad det är som du ska ta bort.

Varför behöver det här förklaras överhuvudtaget? Går du runt på gatan och plockar hem saker så som cyklar eller fäller träd bara för att du misstänker att de inte borde vara där? :D Nej men seriöst, det här är exakt anledning till varför datorn börjar strula och det är inte virus utan handhavande fel som orsakar strul.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar