Windows Live Mail Stopped Working

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-12, 15:39

Hej!
Jag har en dator (se bifogad) som har sedan ett par kanske 3 månader tillbaka börjat krångla. Det som händer är att mitt windows live mail bara slutar fungera och detta händer ungefär varannan timme. Det vill skicka ett felmeddelande och sedan startar det om automatiskt. Detta har även hänt med Explorer men inte alls så ofta. Jag har bifogat dom 2 senaste felrapporterna (se i bifogat).

Vad jag har gjort är att jag har slängt min gamla hårddisk och köpt en ny SSD 250GB och installerat om allt på den. Börjat om helt från 0 helt enkelt och trodde då att allt skulle bli bra, tjii fick jag, samma problem fortgår. Jag har kört mitt Panda virus och även Anti Malwarebytes utan att hitta något. Jag har kört alla uppdateringar på både windows och för alla andra komponenter som finns i datorn.

Hoppas på att det finns någon som kanske har någon lösning på detta.

Bästa hälsningar
Thomas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-13, 13:31

Hej igen,

Jag ser att jag inte fått några svar ännu men hoppas att det finns någon entusiastisk vänlig kunnig person som skulle kunna tipsa på vad som kan ha hänt för mig. Jag tänkte bara passa på att uppdatera ytterligare ett fel som uppstår och om detta hänger ihop med allt det är inte jag rätt person att svara på. Det är att skype också nu bara slutar fungera och stängs ner. Mycket skumt allt det här, nu när jag köpt ny SSD disk och allt är nytt installerat.

Ha det gott!
Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-13, 15:43

Hej o hå, här kommer en ytterligare händelse som precis inträffade. Jag kopierade ner vad som stod:

Internet Explorer har stängt webbsidan p.g.a. ett icke-fungerande eller skadligt tillägg.

Windows Data Execution Prevention har upptäckt ett tillägg som försöker använda systemminnet på ett otillåtet sätt.
Detta kan orsakas av ett fel eller ett skadligt tillägg.

Kanske detta kan vara till någon hjälp, min lista med problem börjar bli lång nu, pust!

Med vänlig hälsning/ Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-13, 16:38

Hej, du bör bifoga felmeddelanden från loggboken om jag skall kunna hjälpa dig, IE kan du återställa till standardinställningar...
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-14, 08:26

God morgon,

Jag försöker hitta mitt fel på egen hand och en förutsättning för att allt skall funka är att det inte finns något virus angrepp av något slag naturligtvis. Jag har som jag redan skrivit tidigare börjat om från 0 med ny inköpt SSD disk och externa diskar där jag lagt säkerhets kopior. I går körde jag mitt Panda antivirus även på dom externa diskarna. På en av dessa hittade jag ett virus Genetic trojan, kan det ha spridit sig när jag installerat om allt och kommit in i min nya SSD disk och där igenom orsakat mina problem. Problemen bara fortsätter ett efter ett. Det började som bekant med mitt live mail och sedan Explorer, skype osv. Vad tror en expert, kan detta vara min lösning?? Jag har tagit bort viruset och skall nu i dag se hur datorn sköter sig, kan den vara förstörd så en ny installation krävs, vad tror ni?

Med vänlig hälsning/ Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-14, 10:21

Får du bara bort maleware så ska det ordna sig utan ominstallation.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-14, 14:29

Hej Imposter10,

Herre gud jag har missat helt att jag fått svar. Jag tyckte det var lite konstigt att ingen svarar eller har frågor. Men då så, hoppas du kan se vad som hänt med min dator. Hur får jag fram loggboken med felmeddelanden så jag lätt kan kopiera den till dig?
Jag har kört både mitt antivirus Panda och Anti Malware genom datorn nu och det finns inget virus i datorn enligt resultatet, dock fortsätter live mail stänga ner o starta om. Skadan är kanske redan gjord eller finns det hoppa att kunna lösa. Det bästa vore väl att se vad som är fel i loggen och utifrån där kanske kunna reparera?

Med vänlig hälsning Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-14, 17:34

I em har jag återställt IE och det funkar (hittils) skype funkar också (hittils) men tyvärr fortsätter live mail att stänga ner och startar om, jag har reparerat Essentials men det hjälper tydligen inte. Om jag får hjälp med hur jag får fram en logg från mina felrapporter kanske man kan se vad som måste ordnas för att allt skall funka.

Med vänlig hälsning Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-14, 18:47

I kör skriver du "eventvwr"
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-14, 22:26

Hej o stort tack för svar. Jag har varit i detta fönster men jag vet inte hur jag skall se och kunna spara en logg. Det visar inget så jag kan se. Kan du beskriva mer vad jag skall göra för att kunna öppna ett fönster som jag kan kopiera till dig. Jag har googlat men förstår inte hur jag skall göra.

Med vänlig hälsning Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-14, 23:23

Då du kommer in i Event Viewer aka eventvwr. så ser du ju en översikt av loggboken local. Under Windows-loggar >> System ser du loggarna. Dubbelklicka på ett fel och kopiera klistra in i notepad.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-15, 08:52

Hej Imposter10,

Nu har jag lyckats spara ner felrapporter för system, program och händelser. Det finns en del fel och varningar i dessa listor dessvärre kan jag inte lägga in dom här för dom blir för stora. Hur kan man gå till väga då så du kan få se rapporterna?

Med vänlig hälsning Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-15, 10:29

Zippa bara filerna om felet/felen. När du svarar gå till Avancerad nertill och under Tilläggsalternativ så laddar du upp din zippade fil
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-15, 13:13

Hej igen,

Under dagen i dag så fortsätter problemen med att program stängs o startar om. Både Explorer (fast det är återställt) skype och live mail stängs ner o startar upp. Mitt Panda varnar flera gånger om dagen för olika angrepp som försöker komma åt datorn som tex. sass.exe
Det har jag inte varit med om att så många hot hela tiden försöker komma åt datorn, det kan väl inte vara normalt. Kan det ligga något skräp kvar i datorn som försöker "locka" till sig dessa spionprogram? Jag har kört igenom alla hårddiskar och allt är helt rent från virus eller annat.

Med vänlig hälsning Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-15, 15:32

Hej igen, ännu ett nybörjar misstag, såg inte att jag fått fler sidor så jag såg inte att du svarat tidigare, sorry.

Nu har jag kopierat ner enligt dina instruktioner, jag tog inte med alla varningar och fel för det var många återkommande.

Nu skall vi se om jag kan ladda ner rar filen här.

Med vänlig hälsning/ Thomas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-15, 16:25

Hej, kom på en sak till. När jag läste lite i felrapporterna så såg jag ett allvarligt maskinvarufel om cache fel. Det bara slog mig, när jag installera om hela datorn på den nya SSD disken så passa jag också på att köra drivertuner eller vad det hette som uppdatera drivrutiner för alla möjliga minnes komponenter. Kan jag ha skapat detta problem själv genom detta. För jag kommer ihåg att det var drivrutiner för Intel av olika slag.
Bara en fundering, kanske inte borde gjort det, det kanske skall vara original drivrutiner till minneskomponenterna. Vill bara minnas att under min ominstallation av datorn så fungera allt helt normalt, inga oväntade avstängningar eller så. Det kan vara då allt började, jag vet inte, börjar väl bli lite misstänksam mot det mesta just nu. Men allt fungerade från början så långt vet jag.
Om det nu kan hänga på detta ovan, vad händer om jag formaterar och börjar om, kommer i så fall detta fel ligga kvar på moderkortet?
Ursäkta alla frågor o funderingar.
Med vänlig hälsning/ Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-15, 20:27

Ladda ner och kör malwarebytes i felsäkert läge

Händelse-ID: 18
• Uppdatera BIOS och drivrutiner för moderkort chipset.
• Uppdatera alla drivrutiner, om det finns några uppdateringar från tillverkaren.
• Kontrollera temperaturen i datorn för att se till att din processor och tillhörande kringutrustning inte överhettas.
• Kontrollera fläkten på din CPU för att se till att den är ordentligt ansluten till processorn.
• Om du har överklockat din processor, återställa inställningarna till standardinställningarna.
• Se till att strömförsörjningen fläkten fungerar korrekt
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-15, 20:30

Ladda ner drivare manuellt till grafik, moderkort mm för Windows 7 x64...
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-16, 08:25

Hej igen,

Jätte tack för dina tips. Jag har några frågor när du får tid att svara:
Händelse-ID: 18 Är detta den springande punkten för mig som medför alla fel?
• Uppdatera BIOS och drivrutiner för moderkort chipset. Vart hittar jag detta, funkar det med någon skiva som följde med datorn?
• Uppdatera alla drivrutiner, om det finns några uppdateringar från tillverkaren. Samma fråga som ovan här
• Kontrollera temperaturen i datorn för att se till att din processor och tillhörande kringutrustning inte överhettas. Hur kollar jag detta?
• Kontrollera fläkten på din CPU för att se till att den är ordentligt ansluten till processorn. Samma fråga här, hur kollar man detta? Det bör tilläggas att fläktarna till mina ram minnen väsnades så dom har jag tagit bort.
• Om du har överklockat din processor, återställa inställningarna till standardinställningarna. Hur gör man detta?
• Se till att strömförsörjningen fläkten fungerar korrekt Det gör den så vitt jag vet

Med vänlig hälsning Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-16, 17:11

Hej igen,

Jag har ägnat hela dagen åt att åtgärda dina tips på vad som bör göras. Allt är ordnat och nu verkar systemet vara stabilt. IE fungerar "peppar peppar" hittils och skype o alla andra program utan några tråkiga avslut. Stabilt o bra med andra ord. MEN mitt windows live mail fortsätter att bara stänga ner och öppna upp igen. Jag har googlat om detta och det kan vara en uppdatering som heter kb2454826 som kan vara boven. Den uppdateringen har jag tyvärr inte så det kan inte vara det heller. Jag har reparerat och startat om men problemet fortsätter, vad tusan kan det vara?? Nu är allt annat bra.

Med vänlig hälsning/ Thomas

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2014-maj-16, 18:03

  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-16, 18:52

Hej hej, stort tack för ditt svar. Jag har provat fix it också men får följande fel meddelande:

Ett problem har uppstått med Windows Installer-paketet. Ett program som körs under installationen slutfördes inte som förväntat. Kontakta supportpersonal eller paketets leverantör.

Det går inte att köra fix it tyvärr. Jag har ju reparerat live mail men det hjälper inte heller. Det startar inte om lika ofta nu men gör det tyvärr, tråkigt om man sitter med mail man håller på att skriva o så bara försvinner allt, det sparas inte i utkast utan allt försvinner som man håller på med.

Har du något mer tips tar jag tacksam emot det. Man skall inte in i mer avancerade inställningar för att ändra något, det känns ju inte som något super stort som kan vara fel nu när allt annat verkar funka (peppar peppar ta i trä!!)
Med vänlig hälsning Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-16, 21:17

Go kväll, jag är ledsen men nu i kväll slutade skype att fungera efter som det heter en okänd händelse. Då får jag nästan utgå från att IE också kommer att göra det för det är precis samma mönster som tidigare. Program efter program slutar fungera och startar om, det känns inte bra i min perfekta värld. Jag vill att datorn skall fungera till 100 %. Vad säger du som är kunnig, det är väl lika bra att börja om? För det kan väl inte vara något maskinellt fel så jag får samma igen om jag gör om det för då åker den ut genom fönstret. Har lagt sååå många timmar på detta nu och tycker mig ha en ganska ok dator som absolut inte är last gammal. Jag har ju pimpat den med både nya ram minnen och SSD disk.
Jag avvaktar om jag får svar ifrån dig annars blir det till att börja om i morgon. Jag har ju i dag återställt BIOS, installerat om alla drivrutiner, kollat fläktar, temeraturer mm. Inget verkar ha hjälpt.
Fan, det får bli en öl till......
Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-17, 09:51

God morgon,

Ja då kanske det är dagen D att rensa allt för att börja om. Låg bara o tänkte på en sak i går kväll efter att nu skype också stängs efter en okänd händelse. Kan det vara så att mina ram minnen Corsair 12GB som fläkten gått sönder på och som jag tagit bort, kan det vara så att datorn krånglar så här bara för att inte fläkten sitter kvar. Tänkte bara så jag inte börjar om och felet består. Bara en fundering....

Med vänlig hälsning/ Thomas

Thomas
Inlägg: 17
Blev medlem: 2014-maj-12, 14:31

Windows Live Mail Stopped Working

Inlägg av Thomas » 2014-maj-17, 10:44

Hej igen o ursäkta alla mina upplägg.

Nu fick jag precis i IE upp följande felmeddelande:

Till stationära - Internminnen

Internet Explorer har stängt webbsidan för att skydda din dator

Internet Explorer har stängt webbsidan p.g.a. ett icke-fungerande eller skadligt tillägg

Vad kan detta betyda, kan det vara något av mina ram minnen som inte funkar eller någon annan komponent? Fläkten till ram minnet har ju som sagt redan gett upp och borttagen. Lite konstigt det är bara något år gammalt.

Med vänlig hälsning/ Thomas

Skriv svar