Grafikkortsdrivrutiner och återställningspunkter

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Pascal
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-feb-21, 23:55

Grafikkortsdrivrutiner och återställningspunkter

Inlägg av Pascal » 2013-feb-22, 00:38

Hej!

Tidigare under kvällen så ploppade det upp en ruta där det stod att det fanns nya drivrutiner till grafikkortet. Jag klickade där och bliev länkad till NVIDIA's hemsida och laddade ner dessa drivrutiner (de jag blev länkad till).

Men instalationen gick inte som den skulle av någon anledning och jag fick fram detta (Upplösningen på skärmen har också blivit konstig och yttersta kanten av skärmen visar inte någon bild):

Bild

Jag försöker att installera igen utan resultat, och igen. Sen så går jag in i datorn för kolla om dessa drivrutiner kanske är till ett annat grafikkort (visste egentligen att det var rätt) och när jag kommer in i enhetshanteraren möts jag av detta:

Bild

Har jag alltså inget grafikkort installerat eller vad? Testar att starta SC2, funkar er, inte LoL heller sen testar jag att kolla på youtube, det funkar. Testar att klicka in på NVIDIA-inställningar...

Bild

Testar installera igen. Sen tar jag och söker drivrutiner på denna sidan utan resultat.

Tänker att jag antagligen måste göra en systemåterställning, gör en sådan och hoppas att det ska bli bra igen. Det funkade inte så bra, systemåterställningen misslyckades tydligen pga att jag hade igång AVG (iaf var det vad Windows sa att det antagligen berodde på). Så jag tar och inaktiverar AVG och testar igen, bara för att märka att de återställningspunkter som jag hade tidigare inte existerar. Nu finns det bara en återställningspunkt, den är skapad idag samtigit som jag gjorde den senaste systemåterställningen!

Kan någon snälla hjälpa mig? Vet inte vad jag ska göra!

Mvh//Pascal

P.S Sry för det långa posten
Senast redigerad av 1 Pascal, redigerad totalt 2013 gånger.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2013-feb-22, 22:20

Gå in under program i kontrollpanelen och avinstallera allt som har med Nvidia att göra (3D Vision, PhysX mfl) Kör Ccleaner, Installera sedan om drivrutinerna
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar