Filer raderas vid omstart

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

AndySwede
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-okt-23, 17:59

Filer raderas vid omstart

Inlägg av AndySwede » 2012-okt-23, 18:09

Hej alla!
Säger direkt att jag själv inte sett detta problemet utan försökt lösa det åt mamma och pappa via telefon. Vilket inte har gått.

Detta problem uppenbarades igår då alla mappar på skrivbordet hade försvunnit, även en del program ikoner, som spel, poker osv. Endast dem ursprungliga ikonerna var kvar, typ papperskorg, explorer, firefox osv.

Även historiken i firefox var raderad och hade ändrat till ursprunglig startsida.

Jag bad mamma att lägga upp lite nya mappar på skrivbordet samt ändra startsida på firefox, men allt raderades så fort hon stänger av och sätter på datorn igen.
Har även guidat henne genom en systemåterställning till ett datum förra veckan, utan framgång.

Uttrycker jag mig tillräckligt tydligt för att ni skall förstå vad jag menar?
Vad tror ni att detta kan vara? Virus?

Kan tillägga att texten "skrivbordet förbereds" kommer upp vid start nu efter "kraschen", den försvinner sedan.

Mycket tacksam för hjälp, mamma och pappa kommer hit med datorn imorgon, hade vart grymmt om ni hade några bra tips!

//Andreas

Användarvisningsbild
annafixarallt93
Inlägg: 152
Blev medlem: 2011-mar-30, 19:18

Inlägg av annafixarallt93 » 2012-okt-23, 20:04

Jag skulle tro att de är något slags virus....du får köra en virusscan på den imorgon och se om den hittar nå virus.

Skriv svar