Utforskaren har slutat att fungera - repeteras

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

AndreasD
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-aug-17, 22:51

Utforskaren har slutat att fungera - repeteras

Inlägg av AndreasD » 2012-aug-17, 23:02

Hej,

Jag hoppas på lite hjälp.

Idag påbörjades en irriterande loop. Varje gång jag startar min dator, en desktop Acer, så i slutet av start-up (i princip när allt normalt sett är up and running) så säger den att "Utforskaren har slutat att fungera - Windows söker en lösning på problemet...". Därefter dyker nästa dialogruta upp "Utforskaren startas om...". Den försöker då starta om Utforskaren men kommer bara tillbaka till läget att "Utforskaren har slutat att fungera - Windows söker en lösning på problemet...". Detta loopar den hela tiden.

I felsäkert läge sker inte detta. Då fungerar Utforskaren utmärkt.

Det senaste som "installerades" på min PC var Microsofts uppdatering nu i veckan.

Jag har provat att systemåterställa den till två stycken tidigare systemåterställningstidpunkter. Inget av detta hjälpte.

Jag kör 64 bitars Windows 7 Home Premium.

Jag är helt tömd på idéer och skulle mycket uppskatta om någon annan nu också fått samma problem efter senaste Windows Update eller om ngn har en lösning. Om ni ger mig tips - vilket uppskattas - tänk på att "go slow" då jag inte är superfena på att vara inne i register etc.

Tack på förhand!!!

(Detta skriver jag från "reservdatorn")

AndreasD
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-aug-17, 22:51

Inlägg av AndreasD » 2012-aug-17, 23:27

Det verkar som om jag löst det... :)

Jag tog bort tre mkv-filer som jag skapat med MakeMkv. Det löste problemet verkar det som. Jag skapade dessa väldigt nyligen.

Någon som har en smart idé om varför dessa kan ha stört?

asusen
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-okt-02, 23:22

Inlägg av asusen » 2012-okt-02, 23:24

Jag hade samma problem på min Asus och provade alla förslag till lösning som jag hittade på nätet. Det som till slut löste det för mig var att avinstallera programmet Asus WebStorage, som blev installerat från början ("bloatware")

old grumpy
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-okt-21, 15:04

Inlägg av old grumpy » 2012-okt-21, 16:28

Har samma problem, men i felsäkert läge går det inte heller. det bara rullar på. Inget går att utföra!!

Skriv svar