Utelåst av windows error: 0x8000fff

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

jensa9
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-apr-22, 12:55

Utelåst av windows error: 0x8000fff

Inlägg av jensa9 » 2012-apr-22, 13:10

Tjena jag bestämde mig för att igår blåsa ut datorn och ta ut komponenterna och rensa dem på damm. När jag stoppar tillbaks allt och startar så bootar datorn upp windows start symbol kmr upp men när windows försöker starta blir något fel i starten och snabbt får jag bluescreen och datorn startar om sig själv för ett systemfel har uppstått.

Detta error får jag: 0x8000fff

Jag har försökt reparera med windows egna reperations guide men den säger att den inte kan reparera.

Jag har återställt datorn till en ädre sparning men den kunde inte fullfölja operationen.

Har också återställt den till min backup men problem består. Windows kan inte boota up

Fråga: Vad måste jag göra för att komma in i windows?
Kan detta ha orsakats när jag tog ut ram-minnerna?
Vad orsakade detta?

tack för svar ;) Om ni vill ha mer specifik fakta så får ni säga det.

simon11
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-feb-02, 22:17

Inlägg av simon11 » 2012-apr-22, 13:30

hej
har du byta ram minne platser ,eller ta bort ena och prova.
allternativ 2
börjar om allt när du från steg 1 gjorde för att rensa datoren

jensa9
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-apr-22, 12:55

ram-minne

Inlägg av jensa9 » 2012-apr-22, 15:56

pravade A. ingen inverkan. Förstår fan inte hur windows packar ihop.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-apr-28, 16:22

Du har nog kopplat in komponenter felaktigt. Kanske är hårddisken inte ens inkopplat så kolla närmare på alla sladdar.

I värsta fall har du kortslutit datorn när du städade. Många tänker inte på att man inte bara kan dammsuga datorn som en matta eftersom det uppstår statiskt elektricitet som är skadlig för datorkomponenter.

Återställ BIOS också. Rensa BIOS med knapptryck på moderkortet eller saknar du den så kan du göra samma sak genom att ta ur den lilla CMOS—batteriet ca 40sek och sen lägger du tillbaks den.

Starta med Endast En (1) RAM-sticka. Inte fler än så, och se om datorn bootar upp nu. Kolla även elsladdar, oftast ska det gå två till modekortet och inte än.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar