Dator startas om till och från !!! HJÄLP?!?!?!

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Alcon85
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-dec-12, 17:21

Dator startas om till och från !!! HJÄLP?!?!?!

Inlägg av Alcon85 » 2010-dec-12, 17:26

Tja... min splitter nya intel i3 dator startas om lite då och då till och från jag har formaterat om den och byggt själv första gången jag satte igång datorn med nytt operativ system Windows Ultimate 64bit funkade den fel fritt sen var det krångel med hårddisken så fick installera om datorn och då började han startas om alla temperaturer ligger mellan 40-50c. Vad som händer när han startas om? Jo han fryser på skärmen ljudet väsnas och ett poff så startas datorn om jag har formaterat om 2gånger sedan första gången men problemet kvar står och nu sen senaste gången ja formaterade om datorn har det hänt allt oftare och oftare ibland hinner inte ens datorn startas upp innan den startas om ... :confused:

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-dec-24, 19:15

Det kan hända att du inte har installerat viktiga systemdrivrutiner som kontrollerar fläktar eller nåt liknande. Det kan även vara så att processorfläkten sitter lite löst eller så har du applicerat kylpastan lite slarvigt. Vilken moderkort har du och skriv gärna upp lista över andra datorkomponenter du har i burken.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar