Problem med ny dator...

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Jonnybcool
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-apr-25, 12:40

Problem med ny dator...

Inlägg av Jonnybcool » 2010-apr-25, 12:41

Hej!

Ny här och har en fråga jag hoppas jag kan få svar på då jag köpte ny dator igår...

Då jag tröttnat på våran laptop hemma så tänkte jag att jag skulle slå till på en stationär dator. Köpte en Packard Bell dator med skärm. Kopplade in allt och startade och den installerade program osv. så allting va i sin ordning, trodde jag... Det stod en ruta när man kom in i windows att det var 10 olika program som den skulle intallera.

När den installerat klart allting så tog det ungefär 15 min innan internet slutade fungera. Klicka på nätverksikonen och den öppna ett fönster men inget hände... Försökte komma in i nätverksinställningar men det gick inte. Norton fungerade inte heller längre. Så då gjorde jag en systemåterställning. En fabriksåterställning. Den började installera som förut och när man kom in i windows va det helt plötsligt 16 program den skulle installera istället för 10 som det var först.

Denna gången fungerade datorn som den skulle. Så jag installerade lite program som jag brukar använda. Efter ca 1 timme när jag skulle installera ett program kom felet igen... Internet funka inte och allt som har med nätverk osv. att göra hänger sig eller startar inte överhuvudtaget.

Trodde det va nått fel på datorn så åkte och lämnade tillbaks den så fick en ny.
Installerade den för en stund sen och samma problem igen...

Det är windows 7 home premium i burken...

* Intel Core i3-530
* 6GB DDR3 RAM
* 1000 GB hårddisk
* GeForce GT320 1024MB
* HDMI-anslutning
* Windows 7 Premium

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-25, 18:13

Okej. Vilken datormodell är den där Packard Bell din, vilken återförsäljare? Att program installeras efter är helt normalt eftersom allt är automatiserat och dessa program följer med din nya dator. Du ska bara låta den jobba klart i fred och sen skulle allt fungera normalt men om du får panik och börjar avbryta installationen så blir allt knasigt, möjligt just så som du upplever det.

Utifrån specifikationen som du postade ser jag att det är riktigt fin burk och sen är Packard Bell väldigt bra märke med enkla lösningar men enstaka fel förekommer alltid.

Tänk på att om datorn säger att den behöver startas om för att installera klart en grej så låt den göra det och slutför alla installationer. Du har väl garanti också och vad säger återförsäljarens support om det här problemet?

Återsätt den än en gång till fabriksinställningar och slutför alla installationer och sen fortsätter vi om problemet kvarstår. Det känns lite fel att börja snacka här om felsökning på fabriksny dator.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar