Crasch dump, blå skärm

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

supermamman2009
Inlägg: 8
Blev medlem: 2010-apr-12, 15:28

Crasch dump, blå skärm

Inlägg av supermamman2009 » 2010-apr-12, 15:59

Hejsan

Har installerat w7 på min dator.. Nu lägger datorn ner helt plötsligt, och när jag startar den så kommer en blå ruta upp med vit text, och jag hinner läsa att det står ngt om "crasch dump". Men när jag startar om datorn så fungerar den ett tag igen, men då händer det ofta att shockwaven slutar att fungera, och bilden blir alldels svart... man är tvungen att uppdatera sidan så fungerar den igen ett tag..och så håller den på.

vad kan det vara för fel ??

mvh supermamman

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-12, 16:59

Hej hej,
Det där beror nog på att du saknar rätt drivrutiner, eller så har du installerat Windows på felaktigt sätt, eller så uppfyller inte din dator kraven för att hantera Windows 7. Är det bärbar dator vi snackar om, vilken modell? Vilken datormodell det är hittar du på undersidan av datorn, om det är laptop det handlar om =)

Inte mycket att göra förutom att installera en ren Windows på nytt eller återgå till den som du hade tidigare, tyvärr.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

supermamman2009
Inlägg: 8
Blev medlem: 2010-apr-12, 15:28

Inlägg av supermamman2009 » 2010-apr-12, 18:18

Det är en HP laptop modell pavilion dv5, Dv5-1214eo
den är realativt ny :)
mvh supermamman

lottalove62
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-jan-01, 13:52

Inlägg av lottalove62 » 2011-jan-01, 14:04

jag har samma problem med min helt nya dator, en stationär HP G5246SC. Min dator stanar till för en secund och så kommer denna blåa sida upp där det står att att datorn stänger ner för att skydda hårddisken, en "crash dump"
skärmen blir sen svart och det låter som fläckten går på högvarv, sen får man trycka på strömbrytaren på datorn för att stänga av den för annars står den bara och låter, så då startar windows om fast först i felsäkertläge, sen går det att vara ute på nätet ett tag, olika länge, men ofta när man spelar nått spel på facebook så kommer den att stängas ner igen....vad kan det var för fel?!

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-jan-03, 22:20

Hej supermamman
Funderar lite på om din pc levererades med windows 7 eller om du fått det i efterhand
Vad jag kan se på nätet så levereras den med windows vista
I vilket fall så rekomenderar även jag ominstallation

Lotta: se svar på ditt inlägg i din andra tråd
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

Skriv svar