Om du har Windows Vista Business, Ultimate, eller Enterprise så har du också tillgänglig en funktion som kallas "Shadow Copy". Den gör säkerhetskopior på dina filer så att du kan återställa dessa om du skulle skada eller förlora dem på något sätt.
1a. För att använda "Shadow Copy" ska du högerklicka på en fil eller t.ex. C: och där väljer du "Restore previous versions".
2a. I listan väljer du en tidigare version och klickar på "Restore" om du vill återskappa eller "Copy" om du vill kopiera det gamla innehållet till ett nytt plats.
3a. Nu ska du klicka "Restore" eller du behöver inte återställa hela mappen eller kopiera utan du kan välja "Open" och navigera dig till filer som du vill återskapa och kopiera endast dessa. manuellt genom att högerklicka välja "Copy" och sen navigerar du dit du vill spara det kopierade data högerklickar och väljer "Paste".
"Shadow Copy" för Windows Vista Business, Ultimate, eller Enterprise
-
- Inlägg: 1249
- Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
- Kontakt: