Skärmen blir svart

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
spirren
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-jul-21, 22:11

Skärmen blir svart

Inlägg av spirren » 2012-aug-03, 20:08

Har ett problem med datorn som jag vill fråga de kloka och erfarna vännerna på forumet.
Min skärm blir helt plötsligt svart en stund innan den kommer tillbaka igen. Har försökt analysera när det händer och det är när jag är ute på nätet. Kan inte påminna mej att det händer när jag arbetar med dokument i Word eller Excel eller mail-boxen. Vissa dagar händer ingenting, andra några gånger per dag och andra dagar ideligen. Hade datorn inlämnad i början av året för genomgång, men man hittade inga virus eller annat i den. Det mest irriterande är när jag håller på att klippa ihop en videofilm i Windows Live Movie Maker och har gjort allt klart och ska spara - skärmen blir svart och allt är finito - får börja om från början igen.
När skärmen blir svart får jag en liten indikation längst ner i aktivitetsfältet - en gul trekant med utropstecken i, men den ger ingen indikation på vad som är fel. Kan någon klok person hjälpa mej med råd.
Är inget vidare teknisk.
Har en stationär dator och Windows 7 Home Premium och använder Internet Explorer.
Tacksam för hjälp!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-aug-09, 19:23

Grafikkortetsdrivrutiner kraschar och återställs. Kolla upp drivisar. Ladda ned drivrutiner från korttillverkarens webbsida och använd inte Windows update för det.

Det kan även vara annat mjukvara som negativt påverkar grafikkortets drivrutiner men börja först med att kolla upp det som jag rekommenderade tidigare.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar