Datorn agerar märkligt

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
u66lan
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-maj-22, 22:40

Datorn agerar märkligt

Inlägg av u66lan » 2012-maj-22, 22:56

Hej,

De senaste dagarna har datorn blivit alltmer märklig och i dagsläget är den knappt brukbar. Det hela började med att jag fick upp ett felmeddelande i Google Chrome, nu kommer jag inte exakt vad det stod men det var något i stil med att det kördes långsamt och frågade om jag skulle avbryta ett script. Efter det har datorn krånglat något extremt.

Varje gång jag öppnar en webbläsare, spelar ingen roll vilken, så hänger sig allt inom loppet av ett par minuter. Öppnar jag ett program, eller en mapp och sedan försöker stänga det så ser jag bara timglasmarkören stå och mala till ingen nytta. Ber jag datorn sedan att stänga av sig så händer inget alls.

Värt att tillägga är att datorn har uppfört sig konstigt i starten att antal gånger de senaste månaderna, då den ungefär i ett fall av fem fryser på välkomstskärmen i XP.

Så mina vänner, är det något slags virus som spökar eller är det kanske så att min gamla trogna vän hårddisken sjunger på sista versen. Kan tillägga att den är ungefär 4-5 år gammal.

Tack på förhand!