Datorn får ingen kontakt med skärmen

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
evelina
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-aug-23, 16:22

Datorn får ingen kontakt med skärmen

Inlägg av evelina » 2011-aug-23, 17:52

Hej,
har ett problem med min dator(windows 7) och vill inte lämna in den. Så hoppas någon här kan hjälpa mig.

Det är så att min dator inte går att starta ibland. Eller den går att starta men den får ingen kontakt med skärmen verkar det som eftersom skärmen bara hamnar i "viloläge" så fort man startar den i samband med att man startar datorn. Ibland funkar det dock att starta datorn som vanligt. Men då kan det ibland hända att skärmen helt fryser sig plötsligt efter en tid(kan vara efter 10 minuter eller efter 10 timmar) och man får ingen kontakt.
Jag har antivirusprogram som säger att jag inte har virus (ESET smart security) och har även sökt igenom med Spybot search and destroy utan att hitta något skadligt där heller. Jag har rengjort datorn(inuti) så det är inte massa damm som orsakar det hela heller.
Tidigare har jag haft problem med bluescreens och kanske något virus, men sen formaterade jag om datorn och då var det inga problem längre. Förrän den började bete sig såhär då alltså. Jag har faktiskt ingen aning om vad det är. Jag har gjort vad jag kan som "normalt datorbegåvad".

Systeminformation:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q660 @ 2,40GHz 2,40 GHz
Installerat minne (RAM): 4,00 GB
Systemtyp: 64-bitars operativsystem


Detta kom upp i windows i och med att datorn stängts av felaktigt.
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053


Hjälp? :(

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-aug-24, 12:12

Testa uppdatera alla drivrutiner såsom till grafik kort och moderkort

Kan ju vara det som strular

Snurrar alla fläktar i din pc?
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

Skriv svar