Stort problem med datorn. Hjälp

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Brandmannen
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-feb-27, 20:43

Stort problem med datorn. Hjälp

Inlägg av Brandmannen » 2011-feb-27, 20:58

Detta blir en lång historia men hoppas att ni kan hjälpa mig.


Detta hände för två veckor sedan.

Det började med att jag spelade ett spel och allt var i sin ordning, tills att tusentals ränder dök upp och datorn Crashade. Testade att starta om datorn men samma problem dyker upp. Ränder över hela skärmen. Så jag antog att det var graffikkortet som trillade av pinnen. Lyckas senare att starta i felsäkert lägge men efter ett tag så går det längre inte. Grafikkortet är ett Geforce 8800 Gt (bakat den en gång då den gick sönder, det fungerade ett halvår tills nu.)

Jag köper då ett nytt Grafikkort Geforce 460 Gtx. Det visar sig att nätaggregatet är för svagt i min dator så jag köper ett nytt (corsair cx 600w)

Upptäcker sedan att datorn inte vill starta, jag märker då att en sladd saknas som skall kopplas med moderkortet. Jag inhandlar då en "adapter" så att jag länkar ihop den med det nya nätaggregatet. Och nu startas datorn som vanligt. Dock kommer jag aldrig fram till inloggningsrutan. Datorn startas som vanligt, bara det att windows inte vill fungerar.

Har testat att alla möjliga metoder.

* Alla felsäkra lägen(Inget fungerar)

* Ta utknappcellsbatteriet och väntar, har skyddet datorn mot statisk el osv. (det fungerar inte heller)

* Starta datorn med hjälp av skivan man får med när jag köpte datorn.

*Städat datorn

Kan det vara moderkortet som spökar eller vad kan det vara. Lampan lyser och datorstarten går normalt. Bara det att jag inte längre kommer in i windows. Då jag väll lyckades komma in i felsäkertläge i det tidigare stadiet så gjorde jag en systemåterställing ett par dagar tidigare. Det gav dock inga resultat.

Vad är det som spökar tro?

Tack på förhand.