Linsys WRP 400

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
sangris
Inlägg: 24
Blev medlem: 2009-aug-08, 12:25

Linsys WRP 400

Inlägg av sangris » 2010-okt-26, 19:27

Jag har en Linksys WRP 400 som router i mitt hemmanätverk. Till den har jag oftast två trådlösa laptops anslutna + min IP-telefoni.
Härom året fick jag routern utbytt av IP-telefoni operatören efter mycket strul med telefonen. Sedan en ganska lång tid tillbaka så strular det fortfarande. Telefonen bryts eller uteblir kopplingston och det går inte att ringa eller att ta emot samtal. Även internetuppkopplingen drabbas och när dessa fel uppstår så är den enda åtgärd jag nu känner till att dra ur stickproppen och göra routern strömlös för ca 10 sek. Sedan efter återstart av routern så fungerar allt igen. Men problemet verkar bli mera frekvent nu än vad det tidigare har varit. Ibland får man dra ur stickproppen flera ggr varje dag.
Jag vill ha hjälp av någon som vet vad detta kan bero på.
Är det routern som ställer till det eller är det IP-telefonin?
Tacksam för hjälp.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-okt-26, 19:44

Hm, du borde ha ett "reset" knapp på routern, pröva med det annars kan du be om annat modem. Dessa telefon operatörer skickar väl modem kostnadsfritt till sina kunder. Vem har du?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

sangris
Inlägg: 24
Blev medlem: 2009-aug-08, 12:25

Inlägg av sangris » 2010-okt-28, 22:43

Jo, där finns ett litet hål för reset, men jag upplever inte att det blir något annorlunda om jag reset:ar där eller drar ur sladden.....
Det är Cellip som är min IP-operatör.

Skriv svar