Nätverksdrivrutiner till Packard Bell iMedia D5631 NC?

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
hausofhannah
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jan-25, 22:02

Nätverksdrivrutiner till Packard Bell iMedia D5631 NC?

Inlägg av hausofhannah » 2011-jan-25, 22:10

Köpte en PB iMedia D5631 NC för ca en månad sen. Som alltid kommer de förinstallerade med massa skit så jag formaterade om hela skiten. Hade dock problem med att hitta nätverkskortsdrivisar till den, men efter mycket om och med fann jag drivrutiner till den här datorn på PBs hemsida.
Datorn funkade purrfect ett tag, men började tappa kontakt med nätverket (via kabel) till och från samt blåskärma. Gjorde en koll med WinDbg och fick upp ngt som indikerade på hårdvarufel, varpå jag drog slutsatsen att det är nätverkskortet som krånglar. (Ringde PBs support, som i princip dumförklarade mig för att jag formaterat datorn för de har "speciella" drivrutiner till sin hårdvara. Hur kunde jag trooo att detta skulle gå? Puckon. De skickade dock en recoveryskiva som är på väg). Problemen har eskalerat under en veckas tid och nyss kom det upp en ruta som säger att det inte finns någon drivrutin installerad för nätverkskortet.

Så min fråga är: Är det någon här som har samma dator som jag och vet vad det ska vara för drivrutiner till nätverkskortet eller har något annat tips på vad jag kan göra?