Hjälp! jag tror nätaggregatet har lakt av...

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
evaldsson123
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jan-12, 16:45

Hjälp! jag tror nätaggregatet har lakt av...

Inlägg av evaldsson123 » 2011-jan-12, 16:57

Hej! Jag har en stationära dator som jag byte grafikkort på för ungefär ett halv år sen, när jag köpte grafikkortet så sa dom att jag kanske var tvungen att byta nätaggregat snart för att det var för klent för grafikkortet. Datorn funka bra i några månader sen började jag få bluescreen ett antal gånger, jag trodde då att datorn blev för varm vilken den blev också. jag lät en kompis som är jävlig på datorer kolla på den och han påstod att nätaggregatet var för klent så att det inte kunde köra fläktarna på full effekt därför blev den för varm. jag tänkte inte mer på detta och fortsatte att använda datorn. men så en dag så dog datorn och när jag försöker starta datorn så startar den upp fläktarna och tänder lysena i cirka 2 sec sen släcks den och tänds igen, också gör det så här om och om igen. min fråga är vad kan detta bero på ? tror ni att nätaggregatet är helt förstört eller är det något annat ?

Mycket tacksam för svar :)

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-jan-13, 11:04

Hej
Verkar som ett trasigt nätagreggat
du ska alltid ta i, i överkant när du köper nätagg

Testa köpa ett i en affär som har öppet köp
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jan-13, 13:25

Hm. Pröva först det här. Stäng av datorn helt, alla sladdar ska ut. Öppna lådan och ta ur den lilla runda CMOS batteriet som sitter vid grafikkortet. Låt den sitta ute ett tag, 40sek, och sen lägger du den på plats, tänk på plus och minus poler. Starta om datorn. Funkar det så är det endast preliminär lösning och du behöver ändå byta nätagget.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar