Skrivare Canon Pixma MP460

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
Gallskrik
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-maj-28, 15:05

Skrivare Canon Pixma MP460

Inlägg av Gallskrik » 2010-maj-28, 15:14

Tjenare , ny på detta forum o inledde givetvis med att söka , dock utan några träffar o då är det väl dax o krita en fråga inom ämnet .

Haft skrivaren ett par år nu o det har alltid fungerat utan problem , Bytte "Färg-Patroner" för ett tag sedan o skrev ut lite Fotografier , gick som smort . Sen för ett par dagar sedan skulle jag skriva ut vanligt simpelt dokument , icke då . Den kör startproceduren fram tills matningsrullarna för pappret ska börja arbeta , där får den ner pappret 2 - 4 cm o sen stannar det av o står o spinner lite som att den inte får fatt i pappret varpå det kommer upp felmeddelande att jag ska sätta i papper ( !? ) o sen lirkade o fixade så fick ett annat att jag ska ta bort pappret som sitter fast , öppnat o kollat o allt , sitter inget papper i , o den växlar mellan de två felmeddelandena o jag behöver skrivaren relativt omgående givetvis , hur ska jag bära mig åt , någon som haft likande problem eller något jag ska förklara mer utförligt ?

Tack på förhand o må väl allesammans :)
mvh. Pehr

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-30, 20:21

Vilka är felmeddelandena? Det är ganska viktigt då det kan säga någonting om problemet. Annars kan du pröva att ta isär den eller åtminstone ta ut patroner och aa. En vän hade liknande problem med skrivare av ett annat märke och i hans fall hjälpte det att slå till den några gånger =D
hehe rekommenderar inte att du sparkar skrivaren men testa dig fram, du kan ju kontakta Canon på telefon och snacka med deras support. Googla Canon så kommer du till deras hemsida och hittar mer info.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar