"No signal input" Skärmen är svart

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
MrSlacker
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-apr-17, 14:13

"No signal input" Skärmen är svart

Inlägg av MrSlacker » 2010-apr-17, 14:19

Jag har problem med min stationära HP.
När jag startar datorn går allt i gång som det ska; fläktar börjar surra osv.
Men skärmen är svart en stund och sedan dyker en interface-ruta där det står "No input signal" VGA: No input , DVI: No input". Har testat med ett annat grafikkort utan resultat.

Någon som vet vad jag bör göra? Enklast vore väl att lämna in skiten någonstans. I så fall har någon nått tips i Stockholm var man bäst gör det?

Tacksam för svar!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-17, 18:31

Har du testat med ett annat fungerande grafikkort utan resultat så vet du att felet inte ligger där. Pröva ett annat skärm kanske eller skärmkabeln innan du lämnar in datorn.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

MrSlacker
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-apr-17, 14:13

Inlägg av MrSlacker » 2010-apr-19, 09:58

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Har du testat med ett annat fungerande grafikkort utan resultat så vet du att felet inte ligger där. Pröva ett annat skärm kanske eller skärmkabeln innan du lämnar in datorn. [/quote]
Nej det är inte fel på någon utav kablarna eller skärmen. Har testat kablar och skärm mot en annan dator och det fungerade galant.

Än en gång; någon som har bra tips på företag som kan laga skiten i Stockholmsområdet?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-19, 19:07

Laga och laga, det låter som att moderkortet lagt av och behöver bytas.
Du kan googla "dator service i Stockholm" så får du fram hundratals företag som kan hjälpa dig, och nu ska jag inte ens nämna en "PC Doktor i Stockholm" =) Googla datorsupport, pc service eller nåt i det stilen så hittar du massor.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar