Får ingen bild till min TV (via HDMI)

Allt om grafikkort.
Zednik
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-jan-30, 16:19

Får ingen bild till min TV (via HDMI)

Inlägg av Zednik » 2011-maj-15, 19:03

Hej!

En dag så vips..? utan vidare så fick jag inte längre någon bild på min TV när jag kopplar ihop den med min dator via en HDMI kabel. Har provat med flera olika tv-apparater och flera olika HDMI-kablar, därmed kan jag utesluta att felet fanns hos någan av tidigare nämnda faktorer.

Blev tillsagd hos återförsäljaren att installera om drivrutinerna till mitt grafikkort och om inte det fungerade så skulle jag installera om hela datorn.
När jag installerade om drivrutinerna till grafik-kortet så satte det spratt på hela datorn och den vägrade att starta normalt. Efter flera försök så startade jag den i felsäkert läge och avinstallerade då de nyinstallerade drivrutinerna. Efter det så fungerade datorn i alla fall igen. Men fortfarande ingen bild på min TV.
Så nu idag så installerade jag om hela datorn, men även nu, ingen skillnad.

Så vad tror ni är fel och hur ska jag kunna återgärda det? Garantitiden gäller fortfarande på datorn, men är rädd att de ska påstå att det är orsakat utav mig och därmed så blir det dyrt för mig om jag skickar in den? Men jag kan verkligen inte komma på något jag har gjort...

Datormodell: ASUS U35JC-RX040V
Inbyggt Grafikkort: NVIDIA® GeForce® G 310M

Det som är väldigt viktigt att tillägga är att min både min dator och TV reagerar när sladden stoppas i. Om jag går in på grafikinställningar så kan jag där se att den känner av TV-skärmen och jag har testat alla möjliga olika inställningar men bilden vägrar att visas på TV.

En tanke som har slagit mig ett flertal gånger är att det är något stick i HDMI-uttaget som är fel på. För att på en av mina HDMI-sladdar så ser det ut som om ett av sticken är lite lite snett. Men den sladden har jag absolut bara använt till den datorn. Men när jag kikar in med en ficklampa i HDMI-uttaget på datorn så ser allt bra ut...

Har ni de minsta tankar eller tips att dela så vore jag väldigt tacksam.