nVidia 8800 GTX

Allt om grafikkort.
Bep
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-mar-20, 03:26

nVidia 8800 GTX

Inlägg av Bep » 2011-mar-20, 03:41

Hej!
Ville först o främst börja med att introducera lite information om min dator som är relevanta för min fråga. :p

Dell XPS 420

Grafikkort: 768MB DDR3 nVidia® GeForce® 8800 GTX
Processor: Intel® Core™2 Duo and Core™2
RAM: 3326 MB
Skärm: Samsung P2770HD 27”

Jag har varit tvungen att sänka videooptions efter att ha inhandlat skärmen, och jag upplever att jag har relativt hög fps när jag spelar och undrar nu om det är på grund av att grafikkortet håller på att gå sönder eller att det börjar bli gammalt och inte matchar sig upp till de senaste spelens uppdateringar av grafik etc.
Har installerat de senaste drivrutinerna och scannat datorn för eventuella virus som kan ha minskat prestandan.

Är inte vidare av ett snille när det gäller datorer men jag hoppas att frågan kom ut bra och att ni förstår mig.

PS: För er som lirar det allt för beroende framkallande spelet WoW så har jag efter en patch på spelet varit tvungen att sänka mina video options från "ultra" till "fair" och att jag inte kan välja inställningen för "ultra" som videoquality för den enkla anledningen att alternativet jag vill välja uppstår som rött och inte selectable. (sry för svengelskan :p )

MvH
Bep

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-mar-21, 19:52

Vilken upplösning kör du på den nya skärmen? Och vilken körde du på den gamla?

27" är en riktigt fet skärm så du kör troligen ruskigt hög upplösning misstänker jag? Prova att sänka upplösningen något. Inte konstigt om det laggar lite.

Skriv svar