Hårddisken har kraschat

Hårddiskar och andra lagringsmedier.
KentaKartellen
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-aug-27, 03:35

Hårddisken har kraschat

Inlägg av KentaKartellen » 2012-aug-27, 03:41

Hejsan, jag var på fest i lördags och glömde att stänga av min dator, sedan när jag kom hem så blev jag utlåst av min norska rums kompis så datorn var på hela natten tills kl ca 20:00.. när jag äntligen fick tag på datorn så stog det att hårddisken har kraschat. Jag kan starta datorn, allt blir som vanligt och sedan kommer man då man ska välja att starta datorn norrmalt eller om man ska köra den på nåt reperations mode (?) tror jag att det var. Iallafall, så försökte jag formatera om datorn med windows XP innan hade jag windows 7. Eftersom jag kommer inte in på själva menyn ni vet där man ska välja vilket konto man ska logga in som osv, så startade jag om datorn och tröck ner "F12" sen försökte jag köra igång CD skivan men det blev fel och stog:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. CHeck your hard drive Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restard your computer.


Kan någon hjälpa mig snabbt, det är akut & tack för all hjälp på förhand!