USB-minne kan ej formateras

Hårddiskar och andra lagringsmedier.
Komplext
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-apr-12, 17:01

USB-minne kan ej formateras

Inlägg av Komplext » 2012-apr-12, 17:03

Okej, så jag har läst trådar, sökt runt och testat men inte lyckats formatera mitt USB-minne. Just nu, efter att jag försökt göra det till en Ubuntu-bootable USB, är det av filsystemtypen RAW. Nu går USB-minnet alltså varken att komma in på, eller att formatera.

Har testat:
* Formatera vanligt via "Den här datorn"; ger, efter försök svaret: "Det gick inte att slutföra formateringen."

* Formatera via CMD med kommandot; "format F:/FS:fat32" ger, efter försök svaret: "Disken är oanvändbar. Antingen är mediet felaktigt eller så är spår 0 skadat."

* Formatera med HP USB Disk Format Tool; ger, efter försök svaret: "Failed to format the disk!"

* Jag har testat att gå in i datorhantering för att radera partitionen och skapa en ny, men alternativet "Ta bort partition..." är inte klick-bart.

* Lågnivåformaterat USB:n med Hard Disk Low Level Format Tool, vilket verkade fungera, inga felmeddelanden kom upp, men problemet kvarstog.

Jag tror det var allt. Någon som har nån clue? Jag vill alltså formatera det så att det överhuvudtaget går att använda, alternativt få reda på om det är helt och hållet orädd-bart.

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Komplext, redigerad totalt 2012 gånger.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-apr-19, 12:58

Vilken modell är det, märke? Kan vara skadad, tyvärr låter det så eller som att den är låst.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar