Western Digital Hårddiskar

Hårddiskar och andra lagringsmedier.
krille70
Inlägg: 13
Blev medlem: 2009-okt-25, 03:52

Western Digital Hårddiskar

Inlägg av krille70 » 2010-feb-26, 21:05

Hej Alla.

Jag undrar om någon har köpt Western Digital hårddiskar och om de haft något problem med de? Jag köpt WD Caviar GP - 500 GB WD5000AADS / 7200rpm / 32MB och undrar om någon har köpt den och haft något problem med den? Min bror säger att Western Digital hårddiskar kan ha problem. Och det oroa mig lite. Hoppas någon kan svara på mina frågor.

M V H
Krille70

PS. Felet som min bror pratade om var på 1Tb och 1.5Tb hårddiskar. Och han säger att de vill parkera när hårddisken inte används av OS. Men han säger att detta problem kanske inte finns på 500Gb hårddiskarna. OS vill hela tiden använda den men hårddisken vill parkera. DS.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-26, 21:35

Att hårddisken "parkerar", går i "viloläge" eller man vill kalla det beror på felinställningar och är inte fel på hårddiken. Med hårddiken medföljer programvara som låter dig kontrollera dessa inställningar, avaktivera och redigera efter användarens behov men de flesta kopplar bara in disken och struntar i programvaran eftersom den funkar direkt så fort man kopplar den i datorn. Alltså tänk på programvara, ligger på din hårddisk om du inte har tagit bort det, annars kan du ladda ner det från tillverkarens hemsida. Med det programmet ska du också kunna bestämma hur lampor på disken ska lysa eller om de ska släckas, om du har lampor så klart. Viloläge funktionen finns där för att hjälpa användaren spara ström och så.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-mar-07, 22:50

Hej!

Dom första versionerna av WD 1tb och större hade problem, tror t.om WD erkände det, men ska vara fixat på dom nyare modellerna har inte hört något om att.

Dock kan en del WD diskar klicka, men det är en annan historia.

Annars har PC Doktorn svaret.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Skriv svar