Kan ej ominstallera MSN

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

guuhhh
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-jun-09, 14:53

Kan ej ominstallera MSN

Inlägg av guuhhh » 2011-feb-23, 10:48

Hej!
Min vän har en liten netbook Asus, en av de första, med Windows XP, med senaste Service Pack, nu har hennes MSN börjat strula, får konstiga meddelanden, vägrar koppla upp sig etc, så hon tänkte ominstallera det, men så fort hon försöker klicka på nedladdningsfilen på MSN:s hemsida, får hon felmeddelande där också att det inte går etc etc. Vad göra? Allt annat fungerar, surfa, maila etc, kan Windows ha tappat någon viktig fil, så det är läge att ominstallera Windows kanske? Fungerar det om jag försöker ladda in nedladdningsfilen från en skiva, eller liknande?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-feb-25, 01:17

Det skulle vara väldigt hjälpfullt här för mig att rekommendera en möjlig lösning om du beskriver det där felmeddelandet som hoppar fram när ni försöker installera ny msn, det är därför felmeddelanden finns.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

guuhhh
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-jun-09, 14:53

Inlägg av guuhhh » 2011-apr-15, 08:55

Jag råkade ut för samma problem i min dator när jag blev tvungen att ominstallera Windows, men jag löste det genom att köra http://www.ninite.com och välja Messenger i programlistan för nedladdning, smidig sida, bara klicka hur många och vilka freewareprogram man vill ha, så installerar den rubbet av sig själv! :-)

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2011-aug-09, 17:54

Kanske det hjälper att göra en systemåterställning?

Skriv svar