Datorn fryser vid spelande

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
Devidra
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-sep-01, 18:08

Datorn fryser vid spelande

Inlägg av Devidra » 2013-sep-01, 18:25

Hej!
För ungefär 6 månader sen satte jag ihop en dator till min bror. När jag skulle koppla ihop delarna märkte jag att jag saknade en 6 pin pci-e kabel men löste det genom att köpa en 2x mutex till 6pin pci-e kabel. Först ville inte datorn visa någon bild vid uppstart men efter lite tryckande på sladdarna startade den så tänkte inte mer på det.

För några veckor sen lyckades min bror välta datorn och den ville inte längre ge någon bild men efter ett tag startade den igen. Nu fungerar datorn som den ska tills man försöker spela ett spel som kan kräva lite krut från grafikkortet. Skärmen fryser och ljudet försvinner och man får vänta ca 15 min innan det går att starta datorn igen. Jag tänkte först att det kanske beror på överhettning men märkte att datorn frös redan när GPU temperaturen låg på 42 grader. Nu tror jag att strömförsörjningen på något sätt har blivit för låg och undrar om det är möjligt att detta kan hända av att man välter datorn (har kontrollerat att alla sladdar sitter som dom ska).

Tänkte prova med en annan nätdel men ville först höra om någon har en anning om vad flete kan var.
Senast redigerad av 1 Devidra, redigerad totalt 2013 gånger.